שאל את הרב

האם להישאר בקשר

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 13/09/16 11:24 י באלול התשעו

שאלה

כבוד הרב שלום רב

אני אישה מסורתית שומרת שבת ומשתדלת כמה שיותר להתחזק אני ממש צריכה בבקשה 2 עצות.

1. החלמתי תודה לקדוש ברוך הוא מסרטן שלב 4 מהיום שחליתי אני מתחזקת וראיתי ניסים גלויים.

אנחנו גרים בחו"ל ויש לנו כאן זוג ישראלים חברים אין להם הרבה חברים כאן בגלל שהם החליטו לצמצם ועוד חברים לא מרגישים בנוח איתם. אני מרגישה איתם לא טוב אני מרגישה חנוקה בסביבתם מרגישה את קנאתם גם כשאני מנסה להתעלם ולא לחשוב על זה וגם כשאני לא לידם רק המחשבה עליהם גורמת לי לכעס פנימי ואיבוד אנרגיה.

אני כמובן לא רוצה לפגוע בהם ואני לא מפסיקה לחשוב האם להמשיך להיות איתם בקשר? ומה לגבי ערב ראש השנה אני כמובן שומרת ואחגוג בבית אבל אני לא כל כך רוצה להזמין אותם ולהיות בחברתם בחג עדיין לא דיברנו על זה ולא הזמנתי אבל אני בטוחה שהם מצפים להזמנה (הם נוסעים בחג).

מצד אחד אני מחלימה ואני יודעת שאני צריכה להתרחק ממה שלא עושה לי טוב בנפש ובנשמה ומצד שני אני מרחמת בעיקר על האישה ומפחדת שזה עוון לא להזמינם אנא עזור לי להבין לגבי החג ולגבי הקשר בכלל.

2. בעלי לא שומר שבת הוא מניח תפילין, קידוש והבדלה וזה מאוד מפריע לי דיברתי איתו ואף הוכחתי לו שזה יכול לפגוע בפרנסה טני יודעת שזה צריך לבוא מעימקי ליבו ורק כך זה יהיה נקי וטהור אני מתפללת ומדברת עם הקדוש ברוך הוא על זה שיעזור לי ושישמור איתי שבת הוא בא מבית שההורים דתיים אז זה לא חדש לו אשמח לעצתך

תודה רבה מקרב לב

תשובה

לשואלת שלום
ראשית- כל הכבוד על הרגישות לסביבה, והרצון להיטיב ולעזור לזולת.
כעת לתוכן השאלות:
1. כל הכבוד על הכרת הטובה של בורא עולם. הדברים אינם מובנים מאליהם.
הרב קוק זצ"ל לימד אותנו כלל חשוב בעזרה לזולת: [נתינה צריכה להתבצע מתוך מלאוּת].
כשיש כוס חצי מלאה שנותנת מים לכוס אחרת – היא חסרה. כשהאדם לא מרגיש טוב עם הנתינה שלו, זה לא בריא. לעומת זאת כשהכוס מלאה, ומוזגים אליה עוד ועוד – היא משפיע החוצה ואחרים יכולים למלא את כוסותיהם.
כך גם במקרה זה. קשה מאוד לתת במצב בו את מרגישה חנוקה ושלילית. שאלי את עצמך מדוע את מרגישה כך בחֶבְרתם; אם התשובה שייכת לעבודה פנימית שאת נדרשת לעשות – עשי אותה ולאחר מכן נסי להתקרב שוב. אם התשובה שייכת לאופי של אותם חברים – ייתכן שלא עליך המלאכה לגמור והעזרה תבוא מכיוון אחר.
2. טוב את עושה. הדברים צריכים לבוא מתוכו פנימה. כדאי לקבוע לימוד משותף, או ללכת לשיעור ביחד. אל תתני לדברים אלו להעכיר על הזוגיות שלכם, כדי שלא ירגיש מאויים.
כמובן המשיכי להרבות בתפילות עליו ובגמילות חסדים.
שנה טובה! יהי רצון שנשמע ונתבשר בשורות טובות. אמן.

כתבות נוספות