שאל את הרב

האם יש דברים שעשינו שאי אפשר לתקן אותם?

חדשות כיפה הרב דב ברקוביץ 18/01/11 16:32 יג בשבט התשעא

שאלה

שלום יש לי שאלה בקשר למיתה ביתי שמיים וכרת אני כבר ממש מיואש ואני חוששני שיש עלי כרת ממעשים שעשיתי איך אני מתקן את עצמי אפשר בכלל ? ראיתי שעל עונשי כרת ומיתה בידי שמיים יש כאלה שכן וכאלה שאי אפשר לתקן

תשובה

שלום חי,

סליחה על האיחור בתשובה.
אינני יודע מה ראית ואיפה ראית. אם תשלח לי אוכל להתייחס.
מצד אחד, הקדוש ברוך הוא תמיד מחכה לנו. הצד השני של אותה התמונה היא שאנו תמיד יכולים לתקן. העיקר, להתמיד בעבודה שלנו ולא להתייאש. הייאוש הוא הדבר הקשה ביותר לחיים, בגלל שהוא הגורם העיקרי שאנחנו לא נתקדם ונתחזק ונישאר במקום. והכלל הוא - מי שנשאר במקום הולך אחורה.
האדם חייב להאמין בעצמו מצד של הרצון של הקדוש ברוך הוא בנו. כל אדם הוא שונה ומיוחד. אם הקדוש ברוך הוא רצה דווקא אותי, סימן שהוא מאמין בי ורוצה דווקא במי שאני. אם הוא מאמין בי איך אני יכול להתייאש מעצמי? ברור שיש בי את יכולת התיקון.
העיקר הוא לא לצפות שהכל יילך מהר. יש דברים שאנו עובדים עליהם לאורך שנים רבות. יש דברים שאפשר לעבוד על תיקונם רק מתוך מצב של להיות נשוי - וגם אז לאורך שנים של חיים באמון ואינטימיות עם אדם אחד אחר.
על כן תמחק מהמילון שלך את המילים, "אין לתקן" - תתחבר לחברים שיש להם שמחה, ושפועלים לשם אידיאל או לשם עזרה לאנשים - זה תמיד מוחק את הייאוש.
בברכה, דוב ברקוביץ

כתבות נוספות