שאל את הרב

האם יש איסור לדבר עם בנים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/09/02 21:41 כז באלול התשסב

שאלה

שלום אנחנו בבני עקיבא סניף נפרד ובדרך כלל לא יוצא לנו לדבר עם בנים, אבל בזמן האחרון אנחנו לפעמים קובעות עם הבנים סתם לבוא ולדבר, והמדריכה שלנו אמרה לנו שיש איסור מדאוריתא לא לדבר עם בנים, אלא רק מה שצריכים (ולא סתם ככה לכיף) ("אל תרבה שיחה עם האישה") האם המדריכה שלנו צודקת??? האם יש הקלות??? ואם זה ממש איסור מדאורייתא, אז למה יש סניפים מעורבים, הרי לא יתכן שבמסגרת של בני עקיבא יעשו עברה כזאת מדאורייתא!

תודה.

תשובה

שלום!
"חלק ניכר מהלכות צניעות הן גזירות, נחלקו הראשונים האם איסורן הוא מן התורה או מדרבנן". (הרב אלישע אבינר "באהבה ואמונה" 373). בכל אופן, גם גזירות דרבנן יקרות לנו מאוד ומחיבות אותנו לחלוטין.
בשו"ע כתוב: "צריך אדם להתרחק מהנשים מאוד מאוד" (אבן העזר כ"א, א'). את צודקת שמשונה שיש סניפים מעורבים. "הנושא של תנועת נוער מעורבת הינו פרדוקסאלי שאין כמוהו, מפני שככל שפשוט הדבר אצל כל קובעי הלכה ... שזוהי צורת התארגנות שאין לה מקום ... כך באותה מידה הוא מזלזל במציאות" (הרב שלמה אבינר, "חסד נעוריך" עמ' 15). מדוע פער זה נוצר? ראשית, בגלל המשיכה הטבעית החזקה. שנית, בגלל חשש שאם נאסור – הנוער יתדרדר למצבים גרועים יותר, למקומות שכלל אינם קוראים לעצמם דתיים. טוב שאת שואלת על כך, ובכך עוזרת לפרסם את האמת המוצדקת הזאת. נסי את לנהוג על פיה, ולשכנע את חברותיך עד כמה שהן מוכנות להקשיב. אנו צריכים להיות בטוחים שגם בחברה חד מינית יכול להיות מעניין, שמח, יכולים להיווצר קשרים עמוקים, ובהפרדה זאת רק נקל על עצמנו לבנות את הקשר עם האחד המיוחד בן המין השני, בבוא הזמן.
אפשר להתחזק בהפנמת דעת תורה זאת דרך לימוד בספר "כתנות אור", "חסד נעורייך", קדושים תהיו", ואחרים.
חזקי ואמצי!
טל, חברים מקשיבים

כתבות נוספות