שאלה
בס"ד
שלום לכבוד הרב.
שאלה 1:
האם זה הגיוני שע"פ תורת ישראל החכמה,
העונש על אונס הוא חתונה??
עונש זה נראה כלל לא הגיוני, ואינו עונש.
שאלה 2:
האם חוקי התורה לגבי יתום, חלים גם כאשר הוא מבוגר (40..)?
תודה רבה.
תשובה
שלום רב:1
1.מאחר והאונס פועל מתוך זלזול וניצול הרי בכך שנחייב אותו להתחתן איתה נמנע את המציאות הזאת ובכך יישמר כבוד הבחורה, כמובן שכל זה רק בהסכמת הבחורה .
2.דין יתום נאמר רק כל עוד שאינו עומד ברשות עצמו מבחינה כלכלית.
מיכאל ברום.