שאל את הרב

האם זה עונש?!

חדשות כיפה הרב מיכאל ברום 09/03/04 14:08 טז באדר התשסד

שאלה

בס"ד

שלום לכבוד הרב.

שאלה 1:

האם זה הגיוני שע"פ תורת ישראל החכמה,

העונש על אונס הוא חתונה??

עונש זה נראה כלל לא הגיוני, ואינו עונש.

שאלה 2:

האם חוקי התורה לגבי יתום, חלים גם כאשר הוא מבוגר (40..)?

תודה רבה.

תשובה

שלום רב:1

1.מאחר והאונס פועל מתוך זלזול וניצול הרי בכך שנחייב אותו להתחתן איתה נמנע את המציאות הזאת ובכך יישמר כבוד הבחורה, כמובן שכל זה רק בהסכמת הבחורה .

2.דין יתום נאמר רק כל עוד שאינו עומד ברשות עצמו מבחינה כלכלית.

מיכאל ברום.

כתבות נוספות