שאלה
שלום,
אבא שלי נפטר בפורים ממחלת הסרטן.
הבעיה שלי היא שדיני האבלות- לא כולם ברורים לי... ניסית לחפש תשובות בספר "גשר החיים" אבל ההלכות לא מובנות לי...או שאין תשובה..
1) האם מותר ללכת לסניף?(אני מדריכה ובעז"ה בשנה הבאה מרכזת<אני בשמינית>).
כשאני שואלת על ללכת לסניף אני מדברת גם על שיעורים שמתקיימים בסניף (ואח"כ נשארים לדבר...),על העברת פעולות בתור מדריכה ועל ישיבות צוות של המדריכים.
2) האם מותר לראות טלויזיה?-כמובן שאני לא מתכוונת לתוכניות בידור...(אלא לתוכניות לדו' על טבע, חדשות ותוכניות בלי הומור)
ובבקשה אם אפשר-(אם יש איסור(- לכל תשובה לכתוב ממה נובע האיסור...
תודה רבה!
תשובה
שלום רב.
א. מותר על מנת להעביר פעולות ושיעורי תורה בתנאי שאין שם אווירה של קלות ראש ושמחה .
ב. יש לנקוט במשנה זהירות ביחס למכשיר זה, מצד הלכות אבילות מותר לראות תוכניות טבע וחדשות בתנאי שאין קלות ראש.
מיכאל ברום.