שאל את הרב

דיני אבלות

חדשות כיפה הרב מיכאל ברום 17/03/04 11:46 כד באדר התשסד

שאלה

שלום,

אבא שלי נפטר בפורים ממחלת הסרטן.

הבעיה שלי היא שדיני האבלות- לא כולם ברורים לי... ניסית לחפש תשובות בספר "גשר החיים" אבל ההלכות לא מובנות לי...או שאין תשובה..

1) האם מותר ללכת לסניף?(אני מדריכה ובעז"ה בשנה הבאה מרכזת<אני בשמינית>).

כשאני שואלת על ללכת לסניף אני מדברת גם על שיעורים שמתקיימים בסניף (ואח"כ נשארים לדבר...),על העברת פעולות בתור מדריכה ועל ישיבות צוות של המדריכים.

2) האם מותר לראות טלויזיה?-כמובן שאני לא מתכוונת לתוכניות בידור...(אלא לתוכניות לדו' על טבע, חדשות ותוכניות בלי הומור)

ובבקשה אם אפשר-(אם יש איסור(- לכל תשובה לכתוב ממה נובע האיסור...

תודה רבה!

תשובה

שלום רב.


א. מותר על מנת להעביר פעולות ושיעורי תורה בתנאי שאין שם אווירה של קלות ראש ושמחה .
ב. יש לנקוט במשנה זהירות ביחס למכשיר זה, מצד הלכות אבילות מותר לראות תוכניות טבע וחדשות בתנאי שאין קלות ראש.


מיכאל ברום.

כתבות נוספות