שאלה
ב"ה.
אני בדילמה מאוד רצינית אני בת 15 ואני אוהבת מישהו והוא אוהב אותי אנחנו פשוט זיווג מן שמיים אני יודעת שהוא מתאים לי והוא יודע שאני מתאימה לו ואנחנו כמעט בטוחים שבסוף נתחתן אפילו שאנחנו רק בני 15 המשפחה שלו מקבלת את הקשר בנינו ואוהבת אותי והמשפחה שלי מקבלת את הקשר שלנו גם ואוהבת אותו מאוד...
אז השאלה שאני רוצה לשאול האם זה בעצם מותר מה שאנחנו עושים? שאנחנו ביחד ושאנחנו חברים וכל זה? ואני רק רוצה לציין שאנחנו שומרים נגיעה. אבל הרבה פעמים שמעתי שאסור קשר מגיל כזה אבל שנינו אוהבים מאוד וממש כמעט בטוחים שזה למטרת חתונה אז מותר או אסור???
ואם אסור אז מה אני יעשה? נהיה פרודים במשך כמה שנים עד שנוכל להתחתן???
בתודה מראש וזה ממש יעזור לי אם תעזרו לי כי זאת באמת דילמה רצינית...
תשובה
ב"ה
ברכה ושלום.
אכן התחושה שלך נכונה-יש בעיה.
אבל לפני הבעיה אמרי לי מדוע אינך מפתחת קשר חם וטוב עם חברותייך .מדוע את משקיעה את הזמן ואת המרץ ודמיון בבן ?
אלא שאת תעני שזה לא אותו דבר . !
לא אותו דבר לשוחח עם בת על הסודות שלך כמו לשוחח עם חבר על הסודות שלך.את מרגישה אתגר גדול יותר בשיחה עם בן מאשר עם בת.
כנראה שיש איזה דברים נוספים ויחודיים בקשר עם הבן מאשר בקשר עם חברה.ואת צריכה לשאול את עצמך מהם אותם הדברים שגורמים לך לשוחח דווקא עם בן ולא עם חברות?
וכעת אשתדל לומר לך מה הבעיה:
ובכן:
היצר הרע הוא כוח מאוד מאוד חזק ויש לו שיטות לחימה מאוד מתוחכמות.
אחד מהשיטות שלו זה להתחיל "בקטן". כלומר רק לדבר דברי תורה. ואח"כ עם הזמן השיטה מתחזקת ומדברים גם על דא ועל הא ואח"כ מתחילים לצאת לא קבוע ואח"כ יוצאים קבוע כחברים ונפגשים לשעות ארוכות עד אין קץ מצאת החמה עד צאת הנשמה לפגישות ויש דינמיקה מאוד טובה בן הבן לבת ויש כימיה מאוד חזקה וכך נוצר קשר . ולדעתי קשר כזה בגיל כזה הוא לא בריא לאף אחד מהצדדים.
למה להכנס לקשר כזה חזק כשאי אפשר לממש אותו?
הקשר הולך ומתחזק מיום ליום !!!!!!
הקשר הולך ומתעבה מרגע לרגע !!!!!
ובדיוק על זה אמרו חכמים "אל [תרבה בקשר] עם אשה" "אל [תרבה שיחה] עם האשה" כי כרגע זה לא מתאים זה עדיין בוסרי זה לא בשל . יש דברים אחרים שאתה צריך לפתח כעת כגון קשר בריא עם חברות !!
טיולים,
תחביבים,
פיתוח האישיות שלך,
עבודה על המידות,
לימודים, ועוד ועוד.
וכשיגיע הזמן ואת תהיי בשלה לקשר רציני אזי אתה גם תהני מהקשר ולא תרגישי יסוריי מצפון כי הקשר יהיה שצומח על מצע יציב של אישיות בוגרת (עם תעודת בגרות...) ואישיות מפותחת ובשלה להתמודד עם הקמת בית בעם ישראל.
וזכרי קשר בוסרי זה כמו פרי בוסרי שאפילו הגרעינים שבו אינם ראויים שיצמח מהם דור חדש. זה בוסר!
תחשבי על זה,
בברכה,
עוזיאל