שאל את הרב

דיבור עם בנות

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 16/06/13 13:47 ח בתמוז התשעג

שאלה

שלום הרב,

אני בן 17 ועכשיו גומר כיתה י"א. כבר מספר חודשים שאני מדבר עם בת בהודעות, לפעמים שעות רבות ביום אחד על נושאים רבים, לפעמים אישיים. גם נפגשנו מספר פעמים. אני לא אגיד שהשיחות הן למטרות נישואין אבל אני גם לא אגיד שזה לא אפשרי.

האם ניתן להמשיך בקשר הזה או שיש להפסיקו?

(אני אעדיף שהשאלה לא תעלה לאתר)

תודה,

אורי.

תשובה

שלום רב

ברכות לסיום שנת הלימודים הכמעט-אחרונה שלך. אני מאחל לך שתסיים את השנה האחרונה שלך בלימודים ותנצל אותה היטב.

השולחן ערוך קבע שצריך להתרחק מנשים מאוד מאוד, כאשר יוצא הדופן מזה הוא קשר שמטרתו נישואין. במקרה זה קיימות הגבלות, אך יש גם היתרים שנוגעים לבחינת הקשר הזוגי ויכולת ההתאמה בין בני הזוג.
בגיל 17, קשה לומר שמדובר בשלב בו משתמשים בהיתרים. מרחק הזמן מהחתונה הוא בדרך כלל מאוד גדול (אלא אם כן הכוונה היא להתחתן בסוף השמינית, ואז הדין הוא שונה). הסיכונים גדולים יותר מהסיכויים.
בעיה נוספת היא הגבלת ההתפתחות האישית שלכם בנפרד. יתכן שאתה תסיים את הישיבה/מכינה/הצבא באופן שונה ממה שתתחיל אותם, והדבר ישפיע גם על הבחירות שלך בנוגע לבת זוג.
לכן, אני ממליץ לכם להפסיק את הקשר, אם הדבר אפשרי. אם מדובר בקשר שהוא כבר עמוק מכדי להפסיקו, עליכם לשמור אותו על אש קרירה ביותר. הסיכון בכך שהחיבור הנפשי המתפתח ככל שהקשר מעמיק יותר (כדבריך, אתם מדברים גם שיחות אישיות, דבר שמעמיק את הקשר האישי), הוא שבדרך כלל קשר אישי מנסה להתבטא גם כקשר פיזי, וכל עוד אינכם נשואים הדבר אסור ויכול להפיל אתכם למקום שאינכם מעוניינים בו.

בכל שאלה נוספת אתה מוזמן לחזור ולשאול.

אריאל
(המשיב אינו רב)

כתבות נוספות