שאל את הרב

דאגות בעניני שידוכים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/08/02 00:51 ח באלול התשסב

שאלה

: שלום קודם כל תודה רבה מראש ובכלל, נעזרתי בכם לא פעם ובאמת מאד עזרתם לי והתשובות שלכם היו מעין נקודות אור באפלה גדולה. טוב, לשאלה: אני לפני שירות לאומי כרגע אבל השאלה הזאת מאד מטרידה אותי, אני רואה את כל הרווקים והרווקות בציבור שלנו ופשוט כואב לי הלב, יש כ"כ הרבה כאלה ומעין "קצר בתקשורת" ואין נישואים בינהם אלא כולם נשארים רווקים, וזה ממש מטריד אותי, מי אמר שאני לא אהיה גם מהרווקות האלה שרק מחפשות את החצי השני שלהן בלי תוצאות, מה אני יכולה לעשות כדי לא ליפול בסטיטיסטיקות האלה שמאד מטרידות אותי. במילים אחרות, איך אפילו בגיל הזה אני יכולה למצוא את הזיווג שלי? הרי אף אחד לא יציע לי כרגע בגילי שידוכים.. מה בין הביטחון בה' לחיפוש שלי.. תודה! זה מאד מטריד אותי..

בשורות טובות, אור

תשובה

לאור שלום!
בגיל של סוף תיכון ניתן כבר להתחתן רק אם מרגישים צימאון ובשלות לכך, אבל לא כדאי למהר בגלל דאגה מהעתיד, כי בנישואין ובמיוחד באמהות יש עול שלא יתקבל באהבה אם לא מוכנים אליו נפשית. נכון שאנו רואים סביבנו הרבה רווקים רווקות, אך גם הם וגם מי שעוסקים בשידוכים מעידים שפעמים רבות הסיבה לכך היא הססנות, בלבול, או קשיים אחרים ביצירת קשר.
כל אלו הם דברים הנלמדים, ובבוא הזמן תפעלי בשני מישורים וה' יצליח בידך. המישור החיצוני- לפרסם בין מכריך שאת מעונינת לשמוע הצעת שידוך, בזה גם ההורים יכולים לעזור.
והמישור הפנימי – לשוחח עם חברות מבוגרות, מחנכות וכדו' כדי ללמוד איך ליצור קשר טוב.
בהצלחה בשירות הלאומי, ובשורות טובות בהמשך הדרך!
טל, חברים מקשיבים

כתבות נוספות