שאל את הרב

גניבה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 07/03/04 11:49 יד באדר התשסד

שאלה

בסיעתא דשמיא

שלום כבוד הרב.

חברה שלי לקחה לי צעיף וגנבו לה אותו.

הצעיף הזה הי'ה מאוד יקר לליבי.

האם אני צריכה להגיד לה לקנות לי צעיף חדש?

או לשלם לי כסף?

או להגיד לה שלא נורא והיא לא חיי'בת לי כלום?

אני באמת לא יודעת מה לעשות..

תודה רבה.

תשובה

בס"ד
שלום רב ,
נדמה שלחברה שלך יש דין של שואל ולא של שומר חינם ,אם נתת לחברה לשמור חינם אזאי פטורה מגניבה ואם נתת לה כדי להשתמש בו חייבת לאחריותו של הצעיף
וצריכה להחזיר לך צעיף או את שוייו .
אם את מוותרת לך זה ענינך ותבורכי על כך מן השמים .
בברכה

כתבות נוספות