שאל את הרב

ברכות וכשרויות

חדשות כיפה הרב דוד לוי 18/02/10 15:37 ד באדר התשע

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב,

יש לי מספר שאלות:

1.האם אפשר להתפלל פעמיים את אותה התפילה אם מרגישים צורך בכך?

2.בראש חודש בברכת המזון האם אומרים 'מגדיל' או 'מגדול ישועות'?

3.מה ההבדל בין כשרות למהדרין וכשרות למהדרין מן המהדרין לגבי בשר וחלב?והאם זה מספיק טוב למי שמקפיד על כשרות של העדה החרדית בד"ץ ירושלים?

תודה מראש על העזרה

תשובה

שלום לך,

1. אפשר בתנאי שמשנים ומוסיפים דברים בתפילה השניה. אם לא מוסיפים - אין לחזור על התפילה.

2. בראש חודש אומרים מגדול.

3. איני יודע. אני מקפיד לאכול מה שבהשגחת הרבנות המקומית בה נמצא המפעל או המסעדה.
המושג מהדרין ברבנויות מופיע בכלל הרבנות הראשית לישראל. בגופי כשרות אחרים המשמעות שונה וכל אחד כותב לפי הבנתו.
לא שמעתי על מושג מהדרין מן המהדרין בכשרות.
אם זה קשור לעדה החרדית אז תשאלי אותם.

בברכה דוד לוי
09-8987548

כתבות נוספות