שאל את הרב

בר/בת מצווה

חדשות כיפה הרב שמואל אוליבן 14/03/04 12:17 כא באדר התשסד

שאלה

מדוע הבנים בטקס בר המצווה מניחים תפילין, עולים לתורה, חובשים כיפה, מתעטפים בטלית?

מדוע הבנות לא עושות זאת?

מהי הנחת תפילין? ומהי מסמלת?

האם לבנות בבת המצווה יש מצווה אחרת?אם כן...מהי?

תשובה

שלום !
שלאת הרבה שאלות ולא כדאי לתת רק תשובה אחד קצרה בלבד
אבל אנסה פה לעשות זאת
ואני מקווה שתתני לעצמך את האפשרות וההזדמנות לנסות ולהבין טוב
ולקבל תשובה שלמה שתהיה לרוחך
אפילו אם תשובה זאת רק חלק ממנה יראה לך כרגע
ולחפש את כל המשכים הראויים לך

גיל הבר מצוה היא מיוחד בגלל שהיא תחילת חובת המצות,
מצות צריכות כונה ואין ילד קטן ל"בר דעת"
היכולת להיות אחראי יש בה שמחה וכובד ראש כאחד
ואני מאחל לך הצלחה רבה בכל השטח הרוחני וקיום המצוות ולימוד התורה שלנו

אבל הצלחה זאת לבן או לבת נראית אחרת
וזה נושא ארוך אם הרבה היבטים
מבין המצוות הבולטות וידועות יותר שבן תתחיל לקיים היא מצוות תפילין,
אבל כבן או כבת מגיל חובת המצוות על שניהם לשמור שבת
על שניהם לשמור כשרות, ללמוד תורה, להימנע מלשון הרע ורכילות
ולקיים כמה שאפשר מעשיהת חשבות וחסד ולקיים מצות התורה "ואהבת לרעך כמוך אני ה "

וחכמינו לימדו אותנו שדווקא מצות החסד היא המפתח לגאולה
ולדעת לתת יחס וכבוד שווא לכל אחד
וכבוד ולהוקיר את המאמצים של כל אחד לקיים מצוות ומעשים טובים
בנות ובנים גברים ונשים !!

ובעזרת השם שנדע לתת כבוד ואהבה לבריאותיו
ונזכה לאור חדש ממנו על ציון

כתבות נוספות