שאל את הרב

בקשר לשיעורי הרב

חדשות כיפה הרב חגי לונדין 28/04/13 00:08 יח באייר התשעג

שאלה

לרב לונדין שלום רב!

ראשית כל אני רוצה להודות לך על מגוון השיעורים שאתה מעביר ככלל, ובפרט על סידרת השיעורים בנושא של יסודות האמונה שהועברו במכון מאיר. שיעורים אלו קידמו אותי מאוד.

שנית, לאחר שמיעת השיעורים עלו לי מספר שאלות ואשמח אם הרב יכול לענות לי. שאלות אלו קשורות לחלק הראשון של הסידרה בנוגע לשינוי התפיסה ביחס לאלוקות:

1)הרב הגדיר את האלוקות כבסיס החיים והקיימות בעולם, שמופיע בעולם אך הרבה מעבר אליו. ראשית כל אני לא מבין מי אמר שהקיום והחיים הם אינסופיים? ברור שיש המון חיים, אך מי אמר שהם לא יגמרו מתי שהוא, כביכול. (אולי זה בעצם התפיסה של שפינוזה...?)

2)בדומה לשאלה הקודמת - מי אמר שאותה קיימות אדירה שמופיע היא למעלה ומעבר לעולם והיא רק מתגלה בעולם, אולי היא אינסופית אך היא חלק מהעולם?

3)למה אי אפשר לומר שהקיימות שלי זה פשוט חומרים כימיים שמתפרקים?

תודה רבה מאוד!!!

תשובה

שלום וברכה

א. תודה רבה
ב. 1)עצם זה שאתה מודע למושג שלמות אינסופית זה מעיד שיש דבר כזה המקנן בנשמתך, ולראיה שבכל רגע נתון אתה יכול להופיע אינספור הופעות חיים (בפוטנציאל, לא בפועל)
2) אם היא חלק ולא גילוי אז יש בה צד צמצום מצד היותה ברואה
3)ניתן להגיד שהצדדים הללו מתבטאים גם בצורה פיסית של חומרים כימקליים אולם לא ניתן להתכחש כי ישנן רגשות, מחשבות ומימדים רוחניים נוספים המרכיבים את האישיות וזה מה שחשוב לענייניו.

בברכה חגי

כתבות נוספות