שאל את הרב

בפעם האלף- זרע לבטלה

חדשות כיפה צוות ישיבת צפת 26/08/12 11:24 ח באלול התשעב

שאלה

שוב בפעם המיליון, נפלתי בהוצאת זרע לבטלה...

אבל רק עכשיו הגעתי למסקנה שאני לא יודע למה זה אסור?

שמעתי בגלל שכאילו הורג משהו, אבל בעצם אתה לא הורג אף אחד(לפחות ככה הבנתי לפי מחקרים, לא?)

אז למה בעצם זה אסור? ואיך זה שלאיסור כזה חמור לא כתוב בשום מקום בתורה? (במפורש)

הדבר שהכי משגע אותי, זה שאני מרגיש כמו בהמה, שאני נכנע לרצונות שלי אבל חוץ מזה אני ישמח אם הרב יסביר מה האיסור, ואיך להמנע...

תודה רבה מראש!

תשובה

בעזה"י


שלום,

ראשית- אל ייאוש. ההתמודדות עם יצר העריות היא אולי הקשה ביותר בין כל ההתמודדיות של האדם בדור הזה ועדיין אנחנו מאמינים שהנשמה שלנו חזקה מכל הקשיים ומתחזקת ומתעלה מתיקונם וההתמודדות איתם.

שנית- אני שמח על השאלה!
חשוב לא לחשוש ולא להתבייש לשאול שאלות שעולות לנו, גם אם הן נראות ח"ו "כפרניות" - אבל העיקר לשאול באמת! כלומר לשאול על מנת לדעת ולברר ולא כעילה ואמתלה להשליך מעלינו את הערכים והאמונות שלנו.

לעצם השאלהף אפשר לחלק את התשובה לכמה חלקים:
א. כך ציווה ה'!
אני יודע שזו לא תשובה שמספקת את האדם המודרני, הסקרן והיודע כל, אבל היא התשתית של הכל. הקב"ה הוא הבורא והיוצר שלנו, הוא המלך המולך עלינו ועל העולם והוא גם האבא הפרטי שלנו בשמיים האוהב אותנו ורוצה בטובתנו באמת.
והוא אמר לא! חלק מקבלת עול מלכות שמים שלנו כמו גם חלק מהאהבה שלנו לה' ית' והאמונה שלנו בו היא שכשהוא מבקש ודורש ומצווה- אנחנו עושים כל מאמץ לקיים. ככה זה כשאוהבים...
זה כמובן נכון לכל המצוות כולן- ואוסיף עוד כיוונים ספציפית לחטא הנ"ל-

ב. נפשית: היכנעות לתאווה- הקב"ה ברא בנו יצר. היצר איננו רע, נהפוך הוא - הוא טוב. היצר שלי הוא המושך אותי לאישתי, המסייע לנו ולהתחבר אחד עם השנייה באהבה ואחווה וגם להביא איתה ילדים ודור חדש לעולם! היצר הוא היוצר את הדור הבא ומקיים את העולם.
אלא מה, היצר הוא כח שאנחנו צריכים לשלוט בו באמצעות השכל והלב שלנו ולא לתת לו לשלוט בנו. היצר נועד בשביל הקשר שלי עם אשתי הנשואה לי כדת משה וישראל והמותרת לי- ולא בשביל אף אחד אחר! לא בשום זמן אחר ולא בשום מקום אחר.
כשהיצר מנסה לזלוג למקומות לא לו או לזמנים לא לו- הוא מנסה לשלוט בנו, בתודעה שלנו ובלב שלנו וגם בגוף שלנו. אנחנו חייבים להבהיר לו מי בעל הבית, הוא עובד אצלנו ולא אנחנו אצלו! הכנעות לתאווה וליצר העריות הופכת אותנו למשועבדים נפשית ליצר ואז עלולים לאבד את עצמנו, את יופי ורוח הנפש שלנו, את הבחירה החופשית שהקב"ה נתן לנו.
אז קודם כל- אנחנו שולטים בו ולא הוא בנו.
הרבה שרוצים להתיר את החטא הזה (כמו גם חטאים דומים אחרים שבין איש לאשתו) פשוט התייאשו מהאפשרות שהם ישלטו בעצמם וביצר ומעדיפים לתת ליצר לשלוט בהם.

ג. רוחנית: הקב"ה ברא אותנו אלוהיים!!! באמת! יש לנו את הכח, כמוהו- לברא חיים חדשים, להביא חיים חדשים לעולם. ממש "ותחסרהו מעט מהאלוהים וכבוד והדר תעטרהו".
אנחנו מביאים חיים חדשים לעולם בזכות זרעים שהקב"ה דאג שהגוף שלנו ייצר (אצל גברים כמובן, לגבי נשים ברור אפילו יותר מדוע הן אלוהיות ומסוגלות להביא ולברא חיים חדשים...).
בזרעים הללו טמון כח לברוא אדם. חשוב על כך שכל אדם שאתה רואה בעולם- גדול או קטן, אפילו החשובים והחכמים שבהם, באו מתוך זרע אחד קטנטן שיש בתוכך.
חיים שלמים, חוכמות שלמות, המצאות שלמות של אדם- גלומים בתוך הזרע הקטן הזה.
האם לא ברור מדוע אסור להשליך אותו סתם לריק?
מדוע אסור לזלזל בו ולפגום בו רק כדי לספק את התאווה שלי?

ד. יסוד הברית הוא יסוד החיבור ביננו לבין ה' ית' הו המקשר ביננו, באמצעות הזרע אנחנו משתפים פעולה עם הקב"ה בבריאה והחזקה של העולם. לכן פגיעה בברית משמעותה פגיעה בקשר הכי עמוק וקדוש שיש לנו עם ה' ית'.


ואחרי הכל לא לשכוח- תמיד פתוחה דלת בפני השבים בתשובה.


לעצם ההתמודדות-
ראה התשובה הבאה (וגם את התגובות עליה...)
https://www.kipa.co.il/ask/show/85166

בהצלחה רבה
אור

כתבות נוספות