שאל את הרב

בעקבות המצב דחוף!

חדשות כיפה הרב דוד הריסון 17/07/06 15:28 כא בתמוז התשסו

שאלה

לכבוד הרב,

אני פונה אליך כי אולי לך יש את היכולת לקדם את הרעיון שאעלה כעת,

הרב,המצב הנוכחי הזה בו אנו נתונים מעורר דאגה, לפי כמות הקטיושות שירדו בימים האחרונים וכמות הנפגעים אפשר לראות בודאות שמדובר בהשגחה פרטית של הקב"ה על עמ"י. ישנם אנשים שלצערינו לא רואים זאת .

אנו כמאמינים יודעים שהאזרחים צריכים בין היתר להתחזק ולהשתדל בקריאת תהילים.

שאלתי היא מדוע אף אחד מן הרבנים במדינתינו לא יוצא לאחד מאמצעי התקשורת ומדבר אל העם ע"מ לחזק אותו???

תשובה

שלום וברכה
אין אנו יודעים חשבונות שמים, אך ברור שאנו נמצאים בתקופה מאד משמעותית לעם ישראל, ולא ניתן להסביר בדרך הטבע את השינויים הקיצוניים במצב, כמובן קצרה היריעה מלהכיל את שינויי ההסטוריה שאנו חשים כאן בתקופה כל כך קצרה, הנה כבר היתה תחושה בציבור הכללי של הרווחה ושהגיע הזמן לטפל בעיניני החברה וכמו בלון נפוח ודימיוני הכל התנפץ.
הרי אין אזור בארץ שלא חווה את תחושת הפחד וחוסר האונים בשנים האחרונות, אם זה מרכז הארץ בימי מלחמת המפרץ ואח"כ איזורי החיכוך ירושלים, ופתאום הצפון וחיפה ומה לא.
כמובן כל אחד מתחזק בדרכו ובכל ציבור ישנה תחושה שמשהו קורה ומנסים לחזק איש את רעהו, אני נמצא במגע עם אנשים רבים שאינם שומרי מצוות וגם הם חשים שמשהו פה קורה וחלילה להכנס לתחושה של "אנחנו והם" במיוחד בימים אלו.
כל מי שיכול מדבר על התקופה ומשמעותה ומחזק את בני עדתו, קהילתו תלמידיו, בכל הישיבות אומרים פרקי תהילים ועושים את כל הניתן לעשות.
החיילים והטייסים עסוקים במלאכת קודש ואנו צריכים להתפלל להצלחתם.
יחד עם כל זאת, לא הכל עובר בתקשורת, אני גם לא בטוח שהתקשורת היא הכתובת הנכונה, אני משוכנע שכל רב שפונים אליו נאות לדבר ולתרום, חלילה לנו להיות מחזרי תקשורת (כל לעניות דעתי).
בברכה ובתפילה למען הכלל ישראל

כתבות נוספות