שאל את הרב

בעניין אטימות הלב

חדשות כיפה הרב ארז משה דורון 26/09/05 22:57 כב באלול התשסה

שאלה

ב"ה

תודה רבה על הזמן שתקדיש עבור התשובה,

שלום

הרבה זמן אני מתקשה בלמצוא את האיזון הנכון והאמיתי בעיניין התשובה,

אני מרגישה שעמוק בפנים אני לא חווה את הכאב והצער שהיווצרות החטא הביא לתוכי,איני מצליחה באמת להתחרט ולבכות על הדברים שעשיתי,

איני מבינה מדוע יש נתק :מהצד השכלי אני מודעת לחומרה של קיום החטא,אך בעולם הרגשי אין בי כאבים ויסורים עליהם,אני לא יודעת איך להגדיר את האטימות וממה היא נוצרת,אני זקוקה דחוף לעיצה איך להתמודד עם הדבר,האם לנסות לכאוב בכח ?האם יש אפשרות לעורר את הכאב שיש בחטא(הניתוק מה')?מדוע אין בי את הכאבים על החטא,מאיזה קלקול זה נובע?

עוד בקשה לעיצה דחופה מאוד-לא מזמן זכיתי להיות אצל הר' הקדוש רבי נחמן,וב"ה חזרתי עם כמה ניצוצות,

עכשיו בחזרה מאומן -הנסיעה נראת כמו חלום,ואני מפחדת לאבד את האור והחיבור,איך למשוך את האור-במיוחד עכשיו בחודש אלול,

הרבה תודה

אני המבולבלת(הכי טוב ככה!)

תשובה

לנועה היקרה,
קודם כל את צריכה לשמוח שהנושא הזה כואב לך. עצם העובדה שמפריע לך אטימות הלב לגבי תשובה זו כבר מעלה רוחנית. יש הרי כל כך הרבה אנשים שליבם אטום לגבי הנושא הזה והם כבר מיואשים מזה ואפילו לא איכפת להם. אז הרי לך כבר נקודת אור אחת לגבי מה שאת מרגישה.

חוץ מזה צריך לדעת שפתיחת הלב היא מתנה משמיים. צריך הרבה סבלנות והרבה ענווה עד שזוכים לזה. לא צריך ללכת על זה בכוח, כי גם זה סוג של גאווה. צריך להמשיך ולעשות את שלך בתמימות, לעשות תשובה כפי יכולתך, גם אם הלב אטום. אין ספק שלבסוף הלב ייפתח.

בנוגע לשאלתך על החזרה מאומן מציון רבי נחמן. באמת את צודקת, כל חוויה משמעותית בחיים יכולה להתפוגג ולא להשאיר רושם משמעותי בנפש אם לא דואגים לשמר אותה.

וכדי לשמר את החוויה המיוחדת שהייתה לך בציון של רבי נחמן, כדאי לך להכיר יותר את משנתו ואת תכניה, ולנסות להתחבר לעצות שרבי נחמן נותן איך לחיות ואיך להתקדם מהחינה רוחנית.

בנושא הזה אני ממליץ לך להיכנס לאתר שלנו באינטרנט, שיש בו הרבה חומר והסברים על תורתו של רבי נחמן. כתובת האתר היא: www.levhadvarim.com

בהצלחה רבה ושנת עלייה והתחדשות בעבודת ה'
ארז

כתבות נוספות