שאל את הרב

בעייה במציאת בת זוג

חדשות כיפה הרב רפי פוירשטיין 07/05/03 15:55 ה באייר התשסג

שאלה

שלום לכבוד הרב,אני בן 26 בוגר יחידה מאוד מובחרת,סטודנט להנדסה בטכניון,לכאורה כל הנתונים כדי שלאדם יהיה את הביטחון העצמי כאשר הוא נפגש עם בנות.אך היה לי קשר שארך קרוב לשנתיים עם משהי וכאשר התחלתי לדבר על אירוסין(לאחר שנה) היא החלה לחשוש ונפרדנו ואח"כ שוב חזרנו במין רוטינה שכזאת.לבסוף היא ביקשה ממני להמשיך הלאה.אז המשכתי.(הקשר הסתיים לפני 8 חודשים)אבל אני לא מצליח ליצור קשר אמיתי ואני לא יודע למה,כלומר אני חושב שאני יודע-אני מפחד להפגע ואני לא נפתח מספיק וזה גורם לבנות איתן אני יוצא,להיפרד ממני.ברשותך יש לי מספר שאלות שרציתי תמיד לשאול:1.איך אני אדע שמשמים לא רצו את הקשר הקודם?האם רק בגלל שהוא הסתיים וזהו ולא שואלים יותר אלא מקבלים את זה כמות שהוא?2.האם לכל אדם יש יותר מנפש תאומה אחת,כלומר אם אני אתחתן עם משהי אחרת זה אומר שהקשר הקודם היה סתם או אופציה אמיתית לנישואין?

3.איך אני מצליח להיפתח עוד פעם?האם חובה להתאהב לפני חתונה והאם זה אפשרי לחוות את אותה עוצמת אהבה?

אני מתנצל על אריכות מכתבי אך שאלות אלו מטרידות אותי מאז שהקשר ביננו הסתיים ביוזמתה.

בתודה מראש,

יאיר.

נ.ב אבקש לא לפרסם את השאלה,אם זה ניתן.

תשובה

ב"ה

רוב שלומות
1. ראה - אנו חיים 'בנגלה', אין לנו עסק בנסתרות. כפי שהתורה כותבת : "תמים תהיה עם ה' אלוקיך"
ולכן הבה ונתרכז בתחום עליו אנו אחראיים. מה גם שאני לא רואה כאן מקום להתלבטות כיון שלא אתה יזמת את פירוק הקשר. כמובן שאנו מאמינים בסיעתא דשמיא, ואם זה לא הלך על אף כל המאמצים והשנים כנראה שזה לא מתאים.

אהבה - איננה מוצר, עם עוצמות גבוהות. אהבה הינה רגש המושפע מהרבה מאד אירועים ותהליכים בין בני הזוג.

כך שבודאי שצריך להיות התאמה/השלמה בין בני הזוג, ובשעקבותיה אותה תחושה חמקמקה המכונה אהבה. אך מהי אותה תחושה - היא בודאי לא באותה רמה כל הזמן, ולא בעלת אותו כיוון, היא משתנה וזורמת. אי אפשר להקפיא אותה, למדוד אותה ולומר זהו זה. צריך לדעת שכל הסיכויים שהיא רק תלך ותגבר לאחר החתונה. כך שלטעמי עיקר האנרגיה לא צריך להיות מושקע בניסיון ללכוד את אותו הרגש אלא בבחינת ההתאמה בין בני הזוג במישורים השונים, ובעיקר את היכולת של בני הזוג לתקשר יחדיו, להאזין, להגיב, לשנות ולהשתנות.

בברכה ובהצלחה
רפי פוירשטין
בברכה הצלחה

כתבות נוספות