שאל את הרב

בעיות עם ההורים מאז שחזרתי בתשובה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/10/02 23:57 כז בתשרי התשסג

שאלה

אני מפנה אליכם שאלה שחברה שאלה אותי, ולא ידעתי מה לענות לה. אני מצטטת מדבריה: "ההורים שלי ממש מאוכזבים ממני שחזרתי בתשובה, יש לי כל כך המון ריבים איתם. אני כבר סובלת המון זמן, ובאמת מנסה להתעלם מההערות שלהם, אבל לפעמים זה כל כך מעצבן שאני שואלת את עצמי- למה אחרי תקופה כל כך ארוכה שאני בדת למה עדיין אני מרגישה כישלון. יש לי תחושה שכל מה שאני עושה אני נכשלת בו. "כבד את אביך ואמך" אני את הכבוד שלי נותנת, איפה הצד השני בכל העניין? מקווה שתצליחו לענות (אפשר ורצוי גם תשובה ארוכה).

תשובה

שלום לך!
חוזרת בתשובה זקוקה לקשר עם אנשי תורה שיתמכו בה ויכוונו אותה. תשובתנו זאת היא כללית ולא באה להחליף את הקשר האישי.
ברשותך, נפנה את דברינו לחברתך, החוזרת בתשובה, עצמה.

שלום לך!
בחרת בדרך נפלאה ולא קלה, לחזור בתשובה בגיל צעיר, כשאת תחת רשות הורייך, וצריכה להתפתח למרות התנגדותם. חז"ל אמרו – "לפום צערא אגרא", לפי הצער השכר. ודאי שכרך גדול על דבקותך בתורה על אף הקשיים, וחלק מהשכר הוא – שאישיותך יכולה להתחזק ולהתעמק, דווקא מתוך הנסיון שאת עומדת בו. הקב"ה לא שולח נסיון לכל אדם. אם הוא העמיד אותך בנסיון קשה – סימן שאת "חייל קרבי" בעל כושר נשמתי מצוין והקב"ה מאמין בך שדווקא את, ולא חברותייך שנולדו במשפחות קלות יותר, תוכלי למלא את המשימה החשובה – המשימה שדורנו עוד עומד לפניה ואת מהחלוצים שבה – משימת החזרה בתשובה.
עשי את חשבון נפשך, ותקני את מה שאת נכשלת בו. כל אדם נכשל לפעמים, כמאמר קהלת, שאין צדיק שלא חוטא בכלל (פרק ז' פסוק כ'), אך אל תקחי על אחריותך את מה שהורייך בחרו. אם הם רבים ולא רוצים להתפייס – אולי זה לא כשלון שלך, אלא שלהם? ולמה אם בתחום אחד את מרגישה שלא תקנת את כל מה שרצית, את עוברת למסקנה שאת נכשלת בכל?
הרבה פעמים הורים של חוזרים בתשובה נרגעים במהלך השנים, כשהם רואים שטוב לבן שלהם, שמידותיו מתעדנות, שיש לו חֵברה טובה, והוא אף מקים משפחה. לכן – אל תתיאשי. המשיכי לכבד אותם בלא תנאי, המשיכי לבנות את חייך ומידותייך נכון, והם עוד ירוון ממך הרבה נחת, בע"ה.
בהצלחה רבה, ואם יש צורך אל תהססי לפנות אלינו שוב או להתקשר לקו שלנו - 026518388
טל, חברים מקשיבים

כתבות נוספות