שאל את הרב

בעיה במהלך ארוע באולם

חדשות כיפה הרב אריה שטרן 10/06/13 14:44 ב בתמוז התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב

חגגנו ארוע בת מצווה לביתנו באולם מסוים . בנוסף למה שסגרנו לגבי האוכל וכדומה שילמנו גם עבור שימוש במסכי האולם ובמקרנים שתהיה אפשרות להציג עליהם איזשהו סרטון.(בהערת אגב כבר בתחילת הארוע הופתענו לגלות שאחד המסכים שעליהם צריך להיות מוקרן הסרטון לא עובד בעל האולם טען שזה עבד קודם והפסיק לעבוד).

די בתחילת הארוע בזמן ההרקדה נהיה קצר בחשמל ועקב כך הנגן נאלץ להפסיק את נגינתו למספר דקות ,בהמשך לאחר שהחשמל חזר נהיה שוב קצר והפסקת חשמל באולם למספר דקות.בזמן הזה הקהל המשיך בשירה ללא נגן ודי בחושך עד שהחשמל חזר.

הדבר הזה גרם לי ולאישתי ללחץ גדול מאד ולעוגמת נפש,

כך שבמקום להיות בתוך הארוע ולשמוח היינו כל הזמן בחוסר רוגע.

למען ההגינות אומר שמבחינת האורחים האוכל יצא כנדרש.

לאחר הארוע כשבאנו בדין ודברים עם האולם שבעצם לא קיבלנו מהאולם את המיטב ושמקרה זה גרם לנו לעוגמת נפש בעל האולם טען שאינו יודע למה זה קרה (אולי רטיבות מהמזגן או עומס)ומוכן לפצות אותנו בהנחה של 5% מהסכום הכולל.בעינינו פיצוי זה הוא מעט מאד והבהרנו זאת לבעל האולם אך מבחינתו אין אפשרות אחרת אא"כ נלך לביהמ"ש.האם מבחינה הלכתית מותר לנו לגשת לביהמ"ש כדי לתבוע יותר לפי מה שנראה לנו?

תודה רבה

תשובה

לשואל: שלום,
מלכתחילה צריך לבדוק האם בעל האולם יבוא גם לדין תורה אבל אם אומר שלא יבוא, מותר לתבוע אותו בבית מפשט לתביעות קטנות ויש סיכוי שכבר כשישמע שרוצים לתבוע אותו כבר יסכים לפשרה.
בברכה
הרב אריה שטרן
ראש מכון הלכה ברורה

כתבות נוספות