שאלה
אנחנו מתלבטים בעניין קניית דירה חדשה בקומה גבוהה (12) ורצינו לשמוע התייחסות לבעיות ההלכתיות שיכולות להתעורר:
א. האם מותר להשתמש במעלית שבת?
ב. היכן מדליקים נר חנוכה?
ג. מה דין המזוזה בקומות הגבוהות שבחדר המדרגות לא הולכים אלא בשעת חירום?
ד. האם צריך מזוזה לדלת שיוצאים מהמעלית?
תשובה
שלום וברכה
א) מותר לאדם להשתמש במעלית שבת באישור צמת או מכון הטכנולוגי להלכה בתנאי שמדובר באדם שקשה לו.
ב) ליד החלון במיוחד אם יש בנין גבוה ממול. אם לא יתכן ועדיף ליד הכניסה מול המזוזה.
ג) אם יש צורת פתח שחייבת במזוזה נראה שקובע מזוזה ללא ברכה.
בברכה
מאירנהוראי