שאל את הרב

בנות בצבא

חדשות כיפה הרב שי פירון 11/11/01 13:29 כה בחשון התשסב

שאלה

כל הרבנים הגדולים אומרים כי הסיבה למניעת בנות ממלכת לצבא היא שמא יתקלקלו חס ושלום. אך מדוע שבת עם אמונה אמיתית תתקלקל? הרי היא יודעת מה טוב ומה לא טוב, ולא תבגוד בעצמה, באמונתה. אם הסיבה היא הרחקת הבת מסביבת גברים - אז אסור לנו בכלל להסתובב ברחוב - יש שם גברים!!! אז שאלתי בקצרה: למה שאני לא אלך לצבא?

תשובה

ב"ה,


שלום לך


פוסקי ההלכה ראו את המציאות בעין חינוכית ורוחנית גם יחד. ראיה זו הובילה אותם למסקנה הלכתית.
מה הפריע להם?

הבעיה בשירות הצבאי היא האוירה הכללית שאיננה מאפשרת חיים ללא נפילות מיותרות.
הלחץ, המציאות הבלתי נורמאלית, עלולה להוציא מהפגש בין בנים לבנות דוקא את הצדדים הלא טהורים.
לכן, ההליכה לצבא אינה קשורה עם העובדה שסומכים עליך או לא סומכים עליך. הרי לכל אחד אנו מתייחסים באמון רב. איפה הבעיה? כשאדם מתמלא בגאווה ולא יודע לשמור על עצמו. אנו חיים במתח שבין "אשרי אדם מפחד תמיד" ו - "אל תאמין בעצמך עד יום מותך" לבין ההבנה שחביב אדם שנברא בצלם, בין היותו של האדם נציג הקב"ה במציאות.

לכל אחד מאיתנו ברור שיש מקומות שלא הולכים אליהם. לא בגלל שבטוח שיקרה בהם משהוא אלא בשל החשש שיקרה בהם משהוא. לכן, אנו לא צועדים במסלולים מסוכנים ומתייחסים בתדהמה לתאבי הרפתקאות הנוטלים נפשם בכפם. כשם שאנו מודעים לסכנות גופניות, כך ויותר עלינו להיות רגישים בכל מה שנוגע לסכנות הרוחניות.
לכן - עלייך לעשות הכל כדי לא להביא את עצמך למצב של סכנה ולהמנע משהות בכל סוג של שירות שיש בו סכנה. השאלה הפרטית שלך צריכה לחהתברר עם מי שמכיר אותך.

בהצלחה,
שי

כתבות נוספות