שאל את הרב

בנושא שמירת שבת !

חדשות כיפה הרב דוד לוי 23/08/09 16:07 ג באלול התשסט

שאלה

שלום,

אני שמרתי שבת בחופש הגדול לפני שנה , והפסקתי משום שהיו לי בעיות משפחתיות ואני הייתי כל כך ביישנית לדבר על שמירת שבת.

אני רוצה לחזור בתשובה אבל אני לא יכולה משום שאני לא יכולה לדבר על שמירת שבת אמא שלי הייתה דתייה כשהיייתה קטנה וכנראה גם אבא שלי אבל אני ממש לא יודעת איך לשמור שבת בצורה הטובה אנחנו עד עכשיו מסורתיים אנחנו לא מבשלים ולא נוסעים בשבת, אבל אני צריכה לדעת איך אני אשמור שבת בצורה טובה יותר, כי אני לומדת בבית ספר חילוני כאילו שלומדים ביום שישי ואני לא אספיק לעשות שום דבר יש לי הרבה דברים ללמוד אני גם לא שמרתי שבת טוב כי לא ידעתי בכלל איך ! לא הדלקתי נרות ולא נגעתי במחשב אך ראיתי את המסך של המחשב פשוט כולם הסיחו אותי מדעתי. מה שאני רוצה לדעת איך אני אשמור שבת בצורה טובה יותר ?

תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה ותזכי למצוות ולהמשיך לשמור שבת.

צריך לדעת שכל שבת היא בפני עצמה וכל עבירה או מצווה הם בפני עצמם ולכן אין דבר כזה שאדם מחליט לשמור או לא לשמור שבת, אפילו אם הוא יודע שבשבת הבאה יעשה דברים אסורים עדיין צריך לשמור את השבת הזו. וגם בשבת הזו אם הוא עובר איסור אחד זו לא סיבה לעבור איסור נוסף כמו שגנב שפרץ לבית וגנב יהלום זה אם הוא יגנוב גם שרוך נעל הוא גנב שני דברים ולא נאמר שמי שגונב יהלום לא נורא אם גם יגנוב שרוך נעל.

אני גם רוצה לחזק את הורייך כי בתוך איסורי שבת החמורים ביותר זה הנסיעה והבישול. בנסיעה הנהג עובר על איסור בכל דקה ודקה, כך שאם הם אינם נוסעים ואינם מבשלים זה מצוין.

העובדה שאת לומדת בבית ספר חילוני לא צריכה להפריע לך. הרבה בנים ובנות כמוך ישנם, ובקורסים מסוימים בצבא עורכים מבחנים קשים בכל יום ראשון בבוקר ואעפ"כ אף יהודי רציני אינו חושב ללמוד בשבת.

להדליק נירות זה לא תפקידך - זה מוטל על הוריך אמא או אבא שלך. אין לאדם מצווה להדליק נרות אלא העיקר שבבית יהיה אור ולכן את יכולה להדליק את החשמל בחדרך ובשירותים לפני שבת.

לגבי המחשב - פשוט לכי לחדר אחר ואם זה בחדר שלך את יכולה לכסות אותו בשמיכה.

הארתי לך כמה הארות ואם את רוצה הדרכה מפורטת יותר כתבי לי הרבה פרטים עליך גילך מה את עושה בשבת מה הבעיות המשפחתיות שהיו לך וכד'

את יכולה לבקש שלא לפרסם או לכתוב אלי ישירות ולציין קישור לשאלתך זו

בברכת חדש טוב ושנה טובה כתיבה וחתימה טובה
דוד לוי
davilevi@netvision.net.il

כתבות נוספות