שאל את הרב

בינו לבינה

חדשות כיפה הרב צבי קוסטינר 12/08/03 15:57 יד באב התשסג

שאלה

שלום כבוד הרב.

רציתי לשאול,לגבי הנושא הזה:למדנו השנה שיש בעייתיות גדולה בקשר ארוך לפני הנישואים,ומכיוון שרצוי לשרת בצבא,אז עדיף לדחות את כל הנושא לאחרי הצבא.הבעייה שלי היא שמאז הכרתי מישהי שאני ממש רוצה להיות איתה בקשר.יש לה אישיות נפלאה ואופי טוב.כרגע אנחנו לא בקשר,אבל אני יודע שהיא גם רוצה בקשר איתי(היא שנתיים צעירה ממני),אני מאוד מתלבט,כי מצד אחד אני לא רוצה להתחתן לפני הצבא,ומצד שני אני לא רוצה להפסיד אותה.אני ממש מרגיש קרוע בתוכי.השאלה שלי היא גם באופן יותר כללי,לא לגבי המקרה הספציפי שלי,אלא בכלל,האם ראוי לנסות לברוח כמה שיותר מלהיות בקשר עם בנות,עד אחרי הצבא,או לתת לדברים להתגלגל לבד,מתוך אמונה שיהיה כבר טוב.

תודה רבה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום רב
בפניך עומדות כרגע 2 אופציות:
1. להחליט שאתה מוכן לממש את הקשר במהלך שירותך הצבאי (כלומר להתחתן) ולצאת עכשיו מתוך מגמה להתחתן כאשר תהיו וודאיים שאתם מתאימים זה לזו.
2. לנתק את הקשר בינכם "לשכוח" מהסיפור לחזור למכינה במלוא המרץ, להתגייס ולתרום למדינה ואח"כ במידה שלאחר מכן תגלה שהיא עדיין פנויה אולי לחזור לקשר.

בכל אופן הדבר הכי חשוב הוא לא לתת לדברים להתגלגל לבד בשום פנים ואופן!!! מצב כזה יגרום לכך שהקשר בינכם יעמיק ומכיון שאתה לא מסוגל/רוצה לממש כרגע את הקשר הדבר יגרום לשניכם לעוגמת נפש עצומה. לכן בכל מקרה תחליט את אחת משתי האופציות האמורות לעיל ואל תשאיר אותה תלויה באוויר במהלך שלוש שנותיך בצבא.
ב"ה ממה שתיארת אתם עדיין לא בתוך מערכת קשרים אדוקה כך שההחלטה יכולה להתקבל בנחת מתוך מחשבה מעמיקה.
בברכת הצלחה,
צבי קוסטינר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות