שאל את הרב

בין אדם לחבירו

חדשות כיפה הרב מוטי דשא 18/02/15 04:50 כט בשבט התשעה

שאלה

צהריים טובים כבוד הרב,

אשמח להתייעצות, אני משרתת בקהילה היהודית ב... מטעם השירות הלאומי. שליחות שחלמתי עליה מאז היותי בת 7, שחזרתי משליחות של הורי)

השירות מלווה בקשיים, ואחד הקשיים הכי קשים הוא ההתמודדות עם הבנות שאיתן אני משרתת.

אני מנסה להתסכל על הכל בעין חיובית ולהתנהג לכולן בכבוד אך מאוד קשה לי, עברה חצי שנה שבה הייתי מאוד מאופקת וחברותית אבל היחס שאני מקבלת מרובן שובר אותי, אני מתחילה להתנהג אליהן בצורה שהן מתנהגות אליי ולא כמו "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" כל העניין מאוד חורה לי אני לא רוצה להיות מושפעת מהתנהגות שאני לא מתחברת אליה , המטרה שלי היא בסופו של דבר להיות בן אדם טוב, ברור שמנסים והרבה פעמים יש תקלות אבל אני מרגישה שהבנות סביבי לא אוהבות את חברתי וכלעצמי אני מרגישה פחות עצמי. אני יודעת ששליחות מלווה בקשיים והתמודדויות לא רגילות בסביבה לא רגילה, ובכל זאת - אני מתחילה מאוד להתלבט אם להשאר בשליחות..

תודה רבה והמשך יום טוב!

תשובה

תודה רבה והמשך יום טוב!
ראשית, יישר כח על שליחותיך כל כך רחוק מהבית ומארצנו הקדושה. לא פשוט.
כל כך קשה להתמודד עם שאלה שאין לי מושג מה הסיפור שעומד בבסיסו. מה הוא הקושי? על מה מתווכחים? מהי אותה התנהגות? האם היה בינכם דו שיח על זה או שלא? האם הדברים יצאו החוצה או נמצאים אצלך בבטן?
אני חושב שאת צריכה דמות לדבר איתה את אשר על ליבך, דמות שנמצאת קרוב אליך אבל מחוץ לכל הסיטואציה. זאת יכולה להיות רבנית או רב מהקהילה. או סתם משהו מבוגר שאת סומכת על עצתו.
חשוב שלא תהפכי להיות מי שאת לא רוצה להיות. את עומדת בניסיון לא פשוט, וחז"ל מלמדים אותנו שהקב"ה מעמיד בניסיון את האדם רק אם הוא יכול לעמוד בו. אני מאמין שאת יכולה לשמור על הטוב שבך. לא לנקום. לחזור הבייתה אחרי שנה. ולחייך לעצמך במראה.

כתבות נוספות