שאל את הרב

בחירת רב חברים התעייצות

חדשות כיפה הרב חגי לונדין 08/04/13 15:07 כח בניסן התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב,

שמי אלון אני בעוד כחודשיים אהיה בן 17 ברוך השם זכיתי במהלך השלוש שנים האחרונות להתחזק בדת כמובן שיש לי עוד במה להתחזק אבל כל דבר בעיתו.

השאלה הראשונה שאני רוצה לעלות בפנייך זו שאלה שאני מערער בה המון כבר מספר שנים ועד היום לא קיבלתי תשובה חד משמעית וברורה כפי שציפיתי לשמוע כך שאני מקווה מכל הלב שאולי דרכך אזכה לקבל תושבה מפורטת שתענה לי על השאלה אחת ולתמיד!

כיום ישנם המון רבנים שכל אחד מתמצא בתחום אחר

(הכוונה שלי לרבנים שניתן לקבל מהם ייעוץ, שפונים אליהם בעת מצוקה) אני מאמין וסבור שאם האדם נתקל באיזה שהיא בעיה שמכבידה על ליבו פרושה לפניו הדרך לפנות אל רב שאולי יוכל לסייע לו ולהוציא אותו מן המצוקה אם זה בתפילה, בהכוונה, או בטיפול מעשי. לפי ידעתי לא מומלץ ללכת להמון רבנים אלא עדיף לבחור רב אחד אפילו יהושע בן פרחיה אומר זאת במסכת אבות! אך איך אני בוחר רב? ואם אלך רק לרב מסוים ואמנע מעצמי ללכת לרב אחר שאולי יכול לעזור לי הרבה יותר? דבר נוסף שהייתי רוצה לשאול אותך באותו הנושא מתי עלי ללכת לקבל ייעוץ מרב? אם ישנה בעיה שעבורי היא בעיה מהותית שמכבידה לי על הלב אך בעיניי הסובבים אותי היא נתפסת כדבר שולי כיצד במצב זה אוכל לדעת אם יש טעם להתייעץ עם רב? אם אני מסכם במשפט אחד את הנושא הראשון שהעלאתי בפנייך אז כל הבלבול שלי הוא סביב הנושא של בחירת רב ואילו שאלות אני יכול להפנות אליו.

הנושא השני שבחרתי לשתף אותך הוא יותר אישי וזה בנוגע לחברים. יש לי בעיה להתחבר לחברים חדשים יש לי חבורה בכיתה שאני מנסה כבר כמעט כמה חודשים להתקרב אליהם ואם כמה שאני משתדל ומנסה אני לא מצליח וזה לא רק איתם. אלא כל החיים שלי היה לי קשה מאוד ליצור קשרים חברתיים ויש משפט שאומר: "לא טוב היות האדם לבדו" ואני מוצא את עצמי המון לבד אני מתפלל המון לבורא עולם על ידי התבודדות ומעלה בפניו עד כמה קשה לי להתחבר איתם ועד כמה אני באמת שואף ורוצה לכך ואם להיות כנה אני מתחיל להתייאש האם יש תפילה או דרך מסוימת שעל ידה אני יכול לשפר את מצבי?

(זו אחת השאלות שרציתי להתייעץ עם רב לגבי הנושא הקודם)

תודה רבה על הסבלנות ואני אשמח לקבל תשובה מהירה כל טוב שיהיה.

תשובה

שלום וברכה

הבחירה הראשונית של רב נעשית מתוך תחושת חיבור פשוטה, כדברי חז"ל 'עשה לך רב'. פשוט פנה לרב הראשון שאתה מרגיש אליו קשר (לפעמים זה אפילו מגיע מתוך כך שזה הרב הנגיש ביותר עבורך). בהמשך, ככל שתרחיב את הידע התורני שלך תוכל להיפתח לדעות ורבנים נוספים.
ממליץ לך להביט בסדרת השיעורם הזו
http://www.meirtv.co.il/site/archive_new.asp?cat_id=3742

כתבות נוספות