שאל את הרב

בהמשך לשאלתי - חשוב מאוד

חדשות כיפה הרב שי פירון 10/09/02 15:19 ד בתשרי התשסג

שאלה

כבוד הרב,

בהמשך לשאלתי ותשובתך הנ"לwww.kipa.co.il/ask/show.asp?id=10771

לא קידשתי את חיבוטי הנפש ואת הייסורים.

לא החלטתי שזהו מצבי, אך מה אעשה וזהו מצבי הנוכחי? זוהי המציאות? האם קל להתמודד עם היצר? הרי זוהי התמודדותו הקשה של האדם "שהוא מאש ואני בשר ודם".

כל הנסיונות באים על מנת לקדם, אך מי אמר שזהו ניסיון? האם ניסיון לאדם הוא לכל תקופת חייו? והרי ניסיונות העבר (של אברהם לדוג') מלמדים שניסיון הוא זמני?!

אין לי למי לפנות ואין לי עם מי לדבר שכן מה יהיה אם יתגלה הדבר למי מקרוביי? כיצד אמשיך להראות פניי בציבור? אין הציבור הדתי, ולו "המתקדם" ביותר רואה זאת בעין יפה!!!

הפנית אותי לרב אילון אך אין לי אפשרות להתייעץ איתו ולכן פונה אני אליך, שאם לא אקבל תמיכה נפשית, כפי שהצעת לי, לפחות אזכה לתמיכה רוחנית.

מה אוכל לעשות? כיצד מתמודדים עם בעיה כזו?

עליי לציין שמאז שבוע קודם רה"ש אני מרגיש טוב יותר, חזרתי לאט לאט לדת, רה"ש היה יום גדול בשבילי ואני מקווה שאוכל להמשיך בזאת. אך, שנה שעברה היה אותו הדבר ולאחר תקופת החגים נכשלתי שוב. אני מקווה שהפעם זה לא יקרה.

בתקווה שאוכל להגיע לימים בהם אפריך את "על אשר לא עבדת את ה אלוקיך בשמחה ובטוב לבב", אשמח ביוצרי ואתגבר על יוצרי.

בברכת חתימה טובה,

המצפה לישועה וגאולה, יניב.

תשובה

ב"ה

שלום לך,

אברהם קראו הר - היינו שכל חייו של אברהם היו התמודדות. טיפוס אחד מתמיד וכך גם ביחס ליעקב אבינו שכל חייו מלאים בסיבוכים נוראיים בתחומי השחיים השונים.
ומסתבר שהסוגיות השונות עימם התמודדו האבות הן אלה שיצרו הופעה וגילוי של תכונות הנפש השונות.
מי שישן לא מביא לידי ביטוי את הגבורה,
מי שלא נמצא בחברה תחרותית לא מביא לידי ביטוי את היוזמה והמקוריות וכן הלאה.
אין לי ספק שהמציאות המסובכת אותה אתה מתאר מביאה לידי ביטוי מצוקות שונות שעיניינן ביטוי של בירור נוקב הן ביחס למהות החיים והן ביחס לתפקידך שלך בעולם.
אני מאמין שבמסגרת ההתלבטויות שלנו כל אחד, חושף בעולם עוד רובד עמוק של קשר אדם - אלוקים. כל אחד מאתנו מברר ברמה נוספת את פשר החיים ומהותם. וכך, מצירוף האנשים מתבררת מהותנו, מתברר יעודנו.
גם שאלת העריות חייבת להתברר. למצוא מקום מיוחד בחיינו כיחידים וכעם. אי אפשר להגיע למצב בו לא נראה כיצד מתבררים החיים, כיצד מפרידים בין חיטה לבין מוץ.
משאלותיך הקודמות יש להפריד בין חטא ער ואונן לבין חטאים דאורייתא הנוגעים לייחס שבין איש לאיש.
חטא ער ועונן הוא חטא גדול, אך ההתמודדות איתו היא נורמאלית וקיימת אצל רבים מאתנו. מה שאין כן ביחס לבנים. שם ההתמודדות היא בתחום התודעה, המחשבה.
עלייך לבחון אם אתה מסוגל להתמודד עם המחשבות הפוקדות אותך, ומתוך כך לנסות לראות אם אתה זקוק לייעוץ מקצועי או שמא רק לעצות רוחניות.

אל תוותר לעצמך. שאלותיך מגלות שיש בך כוחות יצירה. שיש בך תאווה אמיתית לבניה של חיים נורמאליי. לא רק בגלל השאלה מה יגידו אלה גם בגלל הצורך להיות שותף בבניין העולם. להיות שותף בהמשכיותו. יחסים הומסוקסואליים, חד מיננים, הם ביטוי לאגואיזם, להצבת היחיד במרכז, לסיפוק עצמי, להתחמקות מהאחריות להמשך קיומו של העולם.
אל תתייאש.

יתכן, ואתה מברר לעצמך ולנו את מהות ההתגברות בענייני עריות.
אני יודע, זה קשה, זה מייסר, זה אפשרי!

כתבות נוספות