שאלה
בס"ד
למה אנחנו צריכים להמשיך לגור בהתנחלויות, ולהגן על הארץ??? הרי זה פיקוח נפש גדול מאוד!
למה -א-ס-ו-ר- לפנות ישובים בשום פנים ואופן?
תשובה
שלום רב:
שאלה זו נידונה בפני פוסקי ההלכה בהזדמנויות רבות
גישתו של הרמב"ן בספר המצוות מצווה ד' היא: שישוב
הארץ הוא כמו במציאות של מלחמה שמתקיימת למרות
הסכנות איך שלא יהיה צריך לזכור שדיון זה אינו
רלוונטי להיום מאחר וכל פינוי ונסיגה מתפרשים
כתבוסה וע"י כך מגבירים את המוטיבציה של הערבים
להלחם בנו ביתר שאת כך שבעצם הפינוי לא מונע פיקוח
נפש אלא מגדיל אותו בצורה משמעותית.
מיכאל ברום.