שאל את הרב

אני מיואש וחסר תקווה!!!

חדשות כיפה הרב אלעזר אהרנסון 21/04/05 22:48 יב בניסן התשסה

שאלה

אז ככה בזמן האחרון (3-4) שנים נמאס וגם כואב לי מכל המצב במדינה מהנוער החילוני וגם קצת הדתי הפריצות הריקנות הפלאפונים ההתנהגות שלהם בביצפר החוצפה (אני בבית ספר חילוני לצערי אני עדין לא דתי אבל אני לא קורא לעצמי "חילוני") מהמצב הכלכלי הביטחוני מהטלוויזיה ערוןץ 2 1 10 אני רק רואה חדשות אני מתעצבן שמלאנים והסתה מכוונת נגד הדת (צריך להיות עיוור כדי לא לראות!) ולא בא לי לקום בבוקר!!! בא לי למות לצרוח לפוצץ אנשים! ובנוסף לכל אני ואחי נכים עלובים שמרותקים לכסא גלגלים ומצבנו הפיזי רק מתדרדר עם השנים אבל למרות זאת אני ואחי שומרים שבת פחות או יותר כי אנחנו משפחה לא כל כך חילונית אבל לא דתית ומתקרבים לדת לפי היכולת שלנו ויש לי אבא כזה טוב שמטפל בנו הוא נחשב לבן אדם טוב למרות שהוא לא דתי נכון? זה יחשב לו בשמים?

נ.ב אני לומד בבית ספר רגיל.

תשובה

אל ייאוש!
כשם שצריך לדון את כל האדם לכף זכות, כך יש לדון את כל העולם כולו לכף זכות. בוודאי יש בעולם גם כף חובה, ישנו רוע וישנם קשיים, אך העולם מלא גם בטוב. האדמו"ר הצמח צדק היה נוהג לומר 'תחשוב טוב - יהיה טוב'!
ובאמת, תראה איזה דברים נפלאים יש בעולם. שני אחים שמתקרבים לתורה ומשתדלים לשמור שבת למרות מצבם הפיזי הקשה, אבא שמטפל בשני בניו במסירות למרות כל הקשיים... (ובוודאי שזו זכות גדולה עבורו, ואיננו יודעים מתן שכרן של מצוות, ואיזו מצווה היא חשובה לפני הקב"ה).
וגם בעם ישראל כולו - כדאי להסתכל על הצדדים החיוביים הקיימים, ולא על הרוע. הרוע בע"ה ילך וייחלש, והטוב יגבר.
לאבותינו שחיו בגלות, היה זה חלום לחיות בארץ ישראל כעם חופשי, ואילו היו מציעים להם להתחלף איתנו, היו קופצים על ההצעה בהתלהבות, למרות כל הקשיים וההתדרדרות הרוחנית שאנו רואים.
בכל המישורים יש גם טוב, וצריך להתבונן בו ולחזק אותו.
"הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק" (הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל)

כתבות נוספות