שאלה
שלום לכבוד הרב
שאלתי:
במסגרת לימודי משחק אני מעלה מונולוג מתוך ספר. בטקסט מופיע שם ה' "אדני" וכן "אלוהים"
ועלי ללמוד בע"פ את הטקסט ככתבו ולהציגו.
האם מותר לי להזכיר שם אדנות בהצגה או אסור לומר שמות אלו בשום מצב?
תשובה
שלום רב:
לפי האשכנזים מותר להזכיר שם ה' רק כשזה נאמר כחלק מפסוק שלם.
יחד עם זאת השאלה האם זה קריטי להזכיר שם ה' או האם ניתן גם בלי זה.
מיכאל ברום.