שאל את הרב

אמונה מול מדע

חדשות כיפה הרב רפי פוירשטיין 24/03/03 05:30 כ באדר ב'

שאלה

אני בת 19,דתייה.ויש לי ידיד ממש טוב שהוא חילוני גמור.אנחנו משוחחים שעות ארוכות על הדת,אבל הוא טוען שהוא לא מסוגל להאמין במשהו שהוא לא יודע בוודאות שקיים.הוא מאמין יותר בעובדות,ובתיאוריות המדעיות.אני מאוד רוצה לעזור לו.ולא יודעת איך.אני מרגישה שעומד לפני אתגר שגדול מעלי-לנסות להחזיר מישהו בתשובה.הייתי מאוד שמחה אם מישהו היה עוזר לי.בבקשה.

תשובה

ב"ה

רוב שלומות לך.

חזרה בתשובה איננו תהליך שמישהו עושה למישהו אחר. חזרה בתשובה הינה תהליך פנימי עדין שלא ניתן לכפות אותו על הזולת ואפילו לא לשכנע אותו. אמונה הינה מעין חוש בוא אנו משתמשים בהקשרים רבים {לאו דווקא דתיים}. צריך לחוש את החוש הזה ולהכיר בהשפעתו הרבה על חיינו היום יומיים. למשל; אנו מאמינים למסורת. האם מי מאיתנו ראה את הרצל ז"ל? ומאידך, האם מי מאיתנו מפקפק בקיומו? מהיכן הביטחון הגמור בקיומו? התהליך אותו עלינו לעבור הוא הבנה מדוייקת של מה מקומו של השכל בחיינו, במה כוחו ובמה מוגבלותו, לעומת 'חוש האמונה'. אינני מציע לך להתייחס לזה כאתגר, אלא להיות אמיתית וכנה. אני מציע לך להציע לו לפגוש רב שמתמחה בתחומים אלה על מנת שיוכל לברר איתו את הנושאים המענינים אותו. נא בעדינות!!!
בברכה
רפי פוירשטין

נ.ב. ישנם ספרים מעניינים בתום זה כמו ספרו של הרב זאב קרוב דע משה שתשיב. וכן ספרו של אפשטיין - אמונת היהדות בהוצאת מוסד הרב קוק.
רפי פוירשטין

כתבות נוספות