שאל את הרב

אי אפשר להחזיר את הגלגל אבל...

חדשות כיפה הרב אלישע פיקסלר 20/10/06 10:35 כח בתשרי התשסז

שאלה

האם ניתן לכפר וכיצד?

שלום כבוד הרב,

ברצוני לברר מה עליי לעשות ע''מ לתקן מעשה חמור שעשיתי ואני מתחרטת עליו לגמרי לגמרי!

אני בת 20, מגיעה ממשפחה דתייה וברוך ה' גם אני דתייה. העניין הוא שבתקופת התיכון ''חזרתי בשאלה'' לתקופה של כארבע שנים. לא רק זה, אלא גם היה לי חבר. אהבתי את החבר מאוד ולצערי הרב לא שמרנו נגיעה. לא רק שלא שמרנו נגיעה אלא קיימנו יחסי מין. אני מתחרטת על כך כל-כך ואני מרגישה את העול של החטא בצורה חזקה שלא מרפה ממני אפילו רגע אחד.

המצב בו אני נמצאת בו היום גורם לי להבין בצורה החזקה ביותר למה אסור בתכלית האיסור לקיים יחסי מין לפני החתונה. הלוואי והייתי יכולה לקחת את הגלגל אחורה ולמחוק את המעשה אבל אני לא יכולה.

לאחר התיכון חזרתי שוב לשורשיי הדתיים ואני מרגישה שאני חזקה פי כמה וכמה מאיך שהייתי לפני שחזרתי בשאלה.ואני מאמינה שאם לא הייתה לי את התקופה ה''חלשה'' הזו לא הייתי מגיעה למקום הטוב בו אני נמצאת היום.

הייתי רוצה לדעת מה עליי לעשות על-מנת לכפר על מעשיי, אם יש דרך לכפר בכלל..

אני גם נכנסת עכשיו לקשר עם בחור שהוא כל-כך טוב ואני יודעת שאני אצטרך לספר לו על עברי בהקשר הספציפי הה. מה עליי לעשות אם הוא לא יהיה מעוניין בקשר בגלל עברי?? אני יודעת שיש לו את הזכות המלאה לעשות מה שהוא רוצה אבל בכל זאת.. האם זה באמת משהו שלא ניתן לכפר עליו?

תשובה

בס"ד שלום
במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד, ולכן כיון שב"ה שבת בתשובה ואפילו התחזקת מכח הכשלון לכן חטאך התכפר . רצונך להקים משפחה של תורה וקדושה - זו הכפרה המלאה.

לגבי הקשר עם הבחור אם חפצה את לספר לו כדאי לחפש את הזמן הנכון. כיון שמעידה את על עצמך ששבת בתשובה
הרי אין לזכור לבעל תשובה חטאיו הראשונים ולכן צריך הוא לראותך עתה ולהבין שהתנקית מעוון זה ועתה תוכלו בעז"ה להקים בית בישראל.
בברכה
אלישע פיקסלר

כתבות נוספות