שאל את הרב

איסור נגיעה- מהסיבות הלא נכונות

חדשות כיפה הרב רפי פוירשטיין 10/04/03 18:31 ח בניסן התשסג

שאלה

אני בת 15 וחצי.

עד לפני כ- 4 חודשים לא שמרתי נגיעה מסיבות מאוד מוזרות- הגעתי למסקנה שלא כל נגיעה שלי בבן בהכרח מהווה איזושהי כוונה נסתרת של אחת מהנפשות, כלומר לא כל נגיעה שלי בבן (לדוג' חבר של אבא שלי שרוצה ללחוץ את היד שלי) חייבת להיות אסורה כל כך.

אני מודעת לעובדה שזה קשור גם לנידה וכו'.

בכל מקרה, לפני כ- 4 וחצי חודשים החלטתי לנתק קשר עם בן מהשבט שלי בבני עקיבא, כי הרגשתי שמתפתח משהו שהוא מעבר ל"סתם" ופחדתי להיכנס לדבר כזה בגיל כזה. בסופו של דבר, הניתוק לא ממש הצליח והמדריכה שלי בתנועה לחצה עליי להיפטר מזה ולספר לאותו בן מה אני מרגישה. קיוויתי שאח"כ המתח שהיה יתפוגג ואני אוכל "להמשיך הלאה" אבל התברר לי שהוא מרגיש אותו דבר. באותו ערב שדיברנו על זה, כשליוויתי אותו הביתה, הוא נתן לי "כיף" שהיה מאוד סתמי, אבל כשהוא נגע בי שנינו הרגשנו שזו לא הייתה סתם נגיעה. חזרתי הביתה מאוד נבוכה וסיפרתי את זה למדריכה שלי. אח"כ אמרתי לו שעדיף שלא ניגע אחד בשניה כדי לא להגיע למצב שנעשה משהו אסור, ואחרי ההחלטה הזאת החלטתי לא לגעת בבנים יותר.

אחרי חודש הקשר עם הבן הזה נגמר מסיבות מאוד מורכבות שקשורות לגיל ולעובדה ששנינו לא היינו מוכנים לכך, ועכשיו אני מרגישה שאני שומרת נגיעה מהסיבות הלא נכונות.

אני חושבת שכדי להגיע למצב שבו אני מאמינה בתורה ובמצוות בצורה מלאה צריכה לבוא מתוך הבנה וידיעה ברורה של הדברים, ושמירת נגיעה החלטתי לשמור כי לא רציתי לגעת בבן המסויים הזה.

האם אני שומרת נגיעה מהסיבות הנכונות?

תשובה

ב"ה

רוב שלומות ותודה על שאלתך.
בהחלט!!!
זאת אומרת, קודם כל אנו שומרים על המצוות כי כך ציווה ה' אותנו, בין אם אנו מבינים ובין אם לא, בין אם יש לנו מצב רוח מתאים ובין אם לא.

יחד עם זאת, דרך הניסיון שלך, הבנת את עומק העניין.
אבהיר בקצרה:
יש לנו כוחות נפלאים בגופינו. כוחות אלה מעניקים איכות מיוחדת לקשר אותו אנו יוצרים בבניית הבית.
אך הקשר הזה הוא הבסיס, היסוד לקשר הרוחני, הנפשי, המוסרי שבניננו. אנו לא רק נהנים אלא אוהבים. פרושו ; תומכים אחד בשני, פועלים על מנצ לפתח את השני, מתקדמים רוחנית יחדיו, ומקימים את הדור הבא- ביחד.

זה מחייב בגרות, עצמאות, יכולת לפעול בכל המישורים שציינתי.
פחות מזה, משמעותו ליצור קשר רק על הבסיס הראשוני בלי הבסיס הנפשי רוחני שצריך לבוא אחריו.
תחושתך שהעינינים מסתבכים הייתה יותר מנכונה.
קל מאד להצית את כוחות הגוף. אך כשזה לא כולל את הקומות הנוספות, זה ריק ושטוח. זה אולי מהנה, אבל זה מוגבל מאד ועשוי להקשות בהמשך על יצירת קשר עמוק ומחייב.

לכן תחושתך הייתנה נכונה והחלטתך לא פחות.
עלי והצליחי
רפי פוירשטין

כתבות נוספות