שאל את הרב

איך מאמינים

חדשות כיפה הרב בנציון אלגאזי 02/04/13 15:19 כב בניסן התשעג

שאלה

שלום.

אני רעות, תלמידת כיתה י"א באולפנה בארץ.

בחמשוש לפני חודש העבירו לנו סמינריון בנושא אמונה. באחד החוגים אחד המדריכים מהצוות של הסמינריון, אמר את דרך האמונה וההסתכלות שלו על החיים. הוא אמר שלפי דעתו אומנם ה' נמצא בכל מקום, אבל הוא לא מתערב בכל סיטואציה. הוא אמר שיש מצבים שאני הבאתי אותם על עצמי וכביכול זו בעיה שלי ואני צריכה להתמודד איתם לבד. ה', לפי דעתו, רק מסתכל. בעצם בסיטואציות שהאדם בוחר ה' לא מתערב, והתוצאות שקורות הן במקרה לגמרי. בנוסף לכך, הוא גם הביא מקורות מהתורה (שאותם אני לא זוכרת במדוייק) לכך שאמונתו נכונה. ועוד משהו שהוא אמר זה שבעצם לא הכל לטובה.

כשיצאתי מהסמינריון, זה קצת עירער אותי. אני הרי מאמינה בכל חיי עד עכשיו (כולל עכשיו), שכ-ל מה שה' עושה זה ממנו! הכל מאיתו יתברך!! שום דבר כאן בעולם שלנו לא קורה סתם. והכל הכל לטובה. מצד שני זה גם קצת חיזק לי את האמונה שלי בקב"ה ובדרך שאני מאמינה בה.

אבל רגע, מה אם הוא באמת צודק? מה אם לא הכל באמת לטובה? וחינכו אותנו על דבר בלי בסיס (=דבר שאומנם לא נשמע לי הגיוני בכלל..)?

כשחברות שאלו אותי מה דעתי בנושא, התנגדתי מיד ואמרתי שאני לא מסכימה עם דעתו. והם הקשו ושאלו, אז אם הוא עושה הכל לטובה למה הוא מקשה עלייך? למה את צריכה לעבור קשיים? איך יכול להיות שהוא מביא דברים נוראיים כ"כ? וכו' וכו' אבל מצד שני, עמוק בפנים זה כן קצת הזיז לי משהו בלב. אולי ההבנה שיש עוד דרכים לאמונה, אני לא יודעת..

אשמח ממש לעזרה, שהדברים יסתדרו לי יותר וגם יתבהרו קצת.

*בטוח יש איזשהוא ספר (אם לא מיליון) שיכול גם לעזור לי ללמוד את העניין לעומק. אשמח להמלצה!

תודה רבה רבה!

תשובה

שלום רעות
שאלות של מציאות ה בעולם וכן של שהכל לטובה שזה בכלל השאלה של צדיק ורע לו נדון ארוכות הן עי הראושנים הכוזרי ומורה נבוכים והן בספרי האמונה המצויים
קשה לענות על כך הברחבה באימל הצעתי שתעייני בשני ספרים של הרב זאב קרוב דע מה שתשיב וכן של הרב בנינמין אפרתי
אם לא הועיל אנא חיזרי ןאנסה לעזור
בברכה ואמונה
בנציון

כתבות נוספות