שאל את הרב

אחרית הימים.

חדשות כיפה הרב רפי פוירשטיין 04/05/03 18:15 ב באייר התשסג

שאלה

לפני שאשאל, רצוי שאציין ראשית שאני חילונית.

ע"פ הדיסק של הרב זמיר כהן, האמריקנים והערבים יאחדו כוחותיהם כנגד ישראל! ולאחר מכן תבוא אחרית הימים. לצורך הבהרת נקודה זו, הוא השתמש בהוכחות מהתנ"ך ל"אמת" זאת. ע"פ מספר אנשים שהשמעתי להם את הדיסק, זה נראה כמו שטיפת מוח של חזרה בתשובה.לעומת זאת, אני לקחתי את הדברים יותר לתשומת ליבי והתחלתי באמת לתהות לגבי קיום המצוות. אני עומדת בקונפליקט די גדול בין הערכים בבית לבין נטיות האמונה שלי! רציתי לדעת אם תוכל בבקשה לשלוח לי מאמרים או כל דבר אחר לגבי מאמרו של הרב זמיר כהן. ואם תוכל לתת לי הסבר ע"פ הדיעה שלך לגבי כל הפרשה הזו!

בנוסף, רציתי לשאול בלי שום קשר לבקשה הקודמת, שאלה לגבי יחסי בנים-בנות. למה אסורה הנגיעה ואפילו הפשוטה ביותר?

- אשמח אם תענה לי על שאלותיי!

בברכה, עדי.

תשובה

ב"ה
רוב שלומות
א. אינני מכיר לצערי את הרב זמיר כהן ואת דבריו. יש לדעת כי היהדות {בודאי הזרם המרכזי שלה} לא ביסס את האמונה על תחזיות עתידניות באשר לאחרית הימים {היו מספר לא מבוטל של תחזיות ספציפיות שהתבטלו לתסכולם של רבים וטובים} אך למה צריך ללכת לדיסקים חשובים ככל שיהיו?
אני מכיר 'דיסק' מצויין ששמו התנ"ך. ירמיהו הנביא מנבא על חורבנה של ירושלים של בית ראשון {על אף שגשוגה באותם ימים} והוא גם מנבא על בנינה - והנה אחרי אלפי שנות גלות מייאשת ורווית דם ועשן, זכינו לראות ב - 55 השנים האחרונות את התגשמותה של הנבואה הנצחית - יום העצמאות אליו אנחנו נכנסים השבוע מבטא זאת בעוצמה רבה מאד. לא צריך זכוכית מגדלת כדי לאתר את עקבות צעדיו של הקב"ה בעולם - די לפקוח את העינים.
אני ממליץ לך על ספרו המצויין של הרב יעקב פילבר - איילת השחר - המפתח בהרחבה נושאים אלה.

ב. הסיבה לאיסור נגיעה בין בנים לבנות שלא במסגרת חיי הנישואין - נעוצה בהנחיית התורה להגביל את הדחף המיני למצב בו הוא חלק ממכלול רחב ועמוק של יחסים, נפשיים, רוחניים, מוסריים ולא מקריים וייצריים בלבד.
קשר גופני המבוסס על אהבה קבועה, בוגרת, אחראית, נותנת ומקבלת = בית = נישואין.
התורה מרחיקה את האדם מאותו מדרון חלקלק, המתחיל במגע תמים פה ושם וממשיך הלאה...
אהבת אמת במסגרת הקמת הבית היא המקום לחיבור המלא שבין האיש לאשה.
בברכה ובהצלחה
רפי פוירשטין

כתבות נוספות