שאל את הרב

אחריות על פי התורה

חדשות כיפה הרב ארז משה דורון 22/05/12 03:59 א בסיון התשעב

שאלה

לאחרונה קרו לי כמה מקרים שלא נחלתי בהם הצלחה ולאחר שדשתי בסיבות לכישולוני וניסתי לקשר זאת בעיקר לדרכי תורה , הגעתי איכשהו למסקנה שעליי לנהוג יותר באחריות כלומר עליי להיות יותר אחראי . לאחר שהגעתי למסקנה זו שמתי לב שכמעט באף הרצאה או שיעור תורה מפי רב , או בספרי הלכה וכדומה אין התייחסות לנושא האחריות , נושא שבעייני הוא בעל משקל רב להצלחת אדם במשימות הן רוחניות והן גשמיות... הייתי רוצה לדעת מה בפי כבוד הרב על הנושא על מנת לקבל חיזוק למסקנה שהגעתי עליה : שעליי להיות יותר אחראי , חיזוק מצד התורה , או שאולי אפילו מסקנתי מוטעית .

אשמח לקבל התייחסות שתעזור לי מאוד בהמשך !

תשובה

אחי היקר,
לקיחת אחריות על עצמנו ועל החיים שלנו זה ממש יסוד התורה. זו משמעות הבחירה. לקבל החלטות טובות וליישם אותן בהתמדה. כשאדם לומדמשהו בתורה שקשור לחיים שלו, אם זה הלכה או אורחות חיים, הוא צריך לומר לעצמו: "אני הולך ללמוד משהו עד הסוף ואני אהיה הכי טוב בזה וככה אני אגיע לשליחות שלי, אני אציל את עצמי ואת בן זוגי ואת הילדים שלי ואת כל העולם. אני לוקח אחריות"

ברגע קדוש כזה אדם יכול לומר לעצמו: "היום החיים שלי עברו צד. מצד ילדותי לצד של עמל".

ואם אתה רוצה חומר נוסף בנושא אתה יכול להיכנס לאתר "לב הדברים" ולראות שם את המאמרים ושיעורי הוידיאו שרובם ככולם עוסקים בנושא קדוש זה.

בהצלחה רבה
ארז

כתבות נוספות