שאלה
1. להשתמש ביין מבעבע לקידוש: מותר?
2. פורים ואבלות: האם נותנים מתנות לאביונים ומשלוח מנות בשנה הראשונה של האבלות? (אבא שלי נפטר לפני כמה חודשים).
3. יום הולדת ואבלות: חברים של אחותי, קטנה ממני ב- 10 שנים, רוצים לעשות לה מסיבת יום הולדת. האם זה מותר? (אבא שלנו נפטר לפני כמה חודשים)?
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.
1. אם הכוונה ליין מוגז - נראה שאפשר (מלבד דעת הרמב"ם), אולם אם מבעבע בגלל חמיצות - אסור.
2. אבל יכול לקבל אבל לא שולח.
3. אם היא קטנה אפשר לעשות לה מסיבה, יש להשתדל שלא יהיו שירים, אבל פעילויות רגילות אפשר.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ