שאל את הרב

אני לא מוצאת עבודה בתחום שלמדתי, ואני מתוסכלת

חדשות כיפה חברים מקשיבים 21/04/21 16:38 ט באייר התשפא

שאלה

שלום רב.

החל מחודש ינואר אני מחפשת עבודה בתחום המקצוע שלי ולא מוצאת.שלחתי מאות קו"ח ולא חזרו אליי.

בהתחלה הייתי מלאה תקווה, אופטימיות ואמונה שהקב"ה מכוון לי את המקום הנכון לי, אך אני מתחילה להתערער ולחשוב בצורה שלילית.

בנוסף, בן זוגי פוטר לאחרונה מעבודתו וכרגע שנינו ללא עבודה גבר המקשה עליי מאוד.

מה ניתן לעשות על מנת לא להתייאש?

תשובה

שלום שרה יקרה.

מה שלומך?

ליבי איתך. המציאות שאת מתארת לא קלה ושלצערנו בשנה האחרונה רווחת אצל רבים. עבודה מעניקה לנו ביטחון כלכלי שהוא חשוב מאוד והכרחי, אך גם עשויה להעניק לנו מקום חברתי, יכולת הגשמה עצמית, אוורור מהבית וכן תחושות טובות נוספות. ואז אם אין לנו עבודה, מעבר להתמודדות הכלכלית, אנחנו מתמודדים עם החוסר של העניינים האלה. על כן אולי כשלב ראשוני, כדאי לבדוק במה המציאות הזו קשה לי ולהכיר בקושי הזה. כך אולי יהיה אפשר לענות על הקשיים האלה בדרכים נוספות מלבד מציאת עבודה.

אגע בשני רבדים שכלולים בהתמודדות הזו.

ברובד המעשי, כמובן כדאי להמשיך לעשות את ההשתדלות שלך ואולי להרחיב אותה. תמשיכי לשלוח קורות חיים לכל מקום שנראה לך רלוונטי. כמו כן את יכולה לדבר עם אנשים שאת מכירה שעובדים בתחום או שלא עובדים בתחום ולשמוע מהם רעיונות איך למצוא מקום עבודה ועצות לתהליך הזה. מה גם שאם אנשים ידעו שאת מחפשת עבודה, אם ישמעו על משהו במקרה, ייתכן שיעדכנו אותך. בתחומי עיסוק מסוימים יש חברות שהן מעבירות הכשרות ייעודיות ובסוף ההכשרה הן מאפשרות להיקלט בחברה שלהן. אולי שווה לבדוק אם זה קיים גם בתחומך.

לצד חיפוש העבודה בתחומך, את יכולה בינתיים לעבוד בעבודה אחרת פשוטה שלא דורשת ידע קודם או שדורשת ניסיון שיש לך כבר, כמו הדרכה, חנויות, מעונות ועוד תחומים רבים. אולי השכר לא דומה לזה שתקבלי במקצוע שלמדת, אך עדיין תקבלי שכר שיפרנס אתכם ותמלאי את הצרכים הנוספים שלך שהזכרתי לעיל. נכון שיש משהו מבאס בפנייה לעבודה שהיא לא משאת חיינו, ועם זאת אל לנו לזלזל בתועלת וברווח שיש בעבודות כאלה, שאולי נחוצים מאוד בתקופה זו.

אני מניחה שאחד הקשיים בתקופה זו הוא חוסר המסגרת והסדר. לכן חשוב לבנות את המסגרת הזו לעצמנו. קודם, כדאי לחשוב על דברים שאת רוצה לעשות בשביל עצמך ובשביל הבית – למשל, תחביבים שאת רוצה לפתח, תחומים שבא לך ללמוד ואפשר למצוא עליהם שיעורים שלמים ברשת. ואז להכין לו"ז שבועי ויומי שבו תכניסי את כל תוכניותייך ותוכלי לפעול על פיו. לו"ז כתוב מסייע לנו להימנע מבזבוז זמן ולהשקיע אותו בדברים שחשובים לנו.

ברמה האמונית, זו התמודדות לא קלה שמחייבת אותנו להיעזר באמונה שלמדנו במהלך השנים וללמוד גם כעת. במה אפשר להאמין? בטוב ה'. "טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו". גם אם אנחנו לא רואים זאת המציאות הנוכחית טובה לנו כי כך ה' סידר. אין זה אומר שלא כואב לנו ושלא ננסה להשתחרר מהמציאות הזו. זהו ריקוד עדין בנפש שיש להתאמן בו – מצד אחד עלינו להאמין שהמציאות הנוכחית מאת ה' ולכן היא טובה, ומצד שני עלינו לפעול לשינויה. נוסף על כך ברור לנו שכל סיטואציה באה ללמד אותנו ולגדל אותנו, לכן כדאי לבדוק במה ההתמודדות הזו פוגשת אותנו בעבודת ה', מה הסיטואציה הנוכחית באה להשריש בנו ומתוך כך לעבוד על אותם עניינים שמצאנו.

מלבד זה, התפילה עוזרת המון במצבים לא קלים. פשוט להתפלל על מציאת עבודה. את יכולה לפרט על הקושי ולמה את רוצה עבודה וכן כל מה שנראה לך לנכון. הגמרא בברכות אומרת "אם רואה אדם שהתפלל ולא נענה, יחזור ויתפלל." אין תפילה שחוזרת ריקם. התפילה מסייעת לנו לכוון את הרצון שלנו לרצון האלוקי וכך להתרומם מעל הדרגה הנוכחית שלנו ואולי לזכות לקבל את מבוקשנו בדרגה האחרת.

הלוואי שתמצאי עבודה במהרה בקלות ותשמחי בעשייתך.

מוזמנת להגיב על הנכתב ולשאול עוד באתר שלנו.

כל טוב,

רינת

כתבות נוספות