שאל את הרב

שני בנים הומואים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/11/20 15:11 ט בכסלו התשפא

שאלה

אני פונה לעזרתו ועצתו של הרב בעניין משפחתי אישי מאוד וקשה. מדובר בדיני נפשות ממש.

בעלי ואני הורים לארבעה ילדים בריאים ב"ה. שני בנינו הגדולים, בתנו ובננו הצעיר. הילדים כבר גדלו ועזבו את הבית. אחד מהבנים הגדולים הקים ב"ה משפחה יפה והוא ואשתו הורים לשתי בנות שמסבות לנו אושר רב.

לאחרונה גיליתי כי בני הבכור ובני הצעיר, שניהם, בעלי נטיות הפוכות והם נמשכים לבני מינם.

קיבלתי בשורות אלו בתדהמה ואני עדיין מתקשה לעכל שמתוך ארבעת ילדיי, שניים שונים מכל מה שייחלתי ופיללתי עבורם ועבור משפחתי.

השבר קשה והופך קשה מנשוא אף יותר כאשר איני מסוגלת לשתף את בעלי במציאות שנכפתה עלינו, מתוך חשש ממשי שכאשר ידע, יגיב באופן לא-צפוי וקיצוני ומשפחתנו תתפרק ממש.

בעלי איש טוב וצדיק. גם הוא וגם אני גדלנו כאנשים לא-דתיים אך זמן קצר לאחר נישואינו החלנו לשוב בתשובה וכיום בעלי אדם ירא שמיים המקפיד על קלה כבחמורה, הולך לאור התורה ולאור הרב הקדוש ומקפיד מאוד על "כל אשר יורוך". על כן אני פונה לעזרתו והצלתו של הרב הגאון.

בניי עומדים לספר לאביהם את מציאות חייהם בזמן הקרוב (אציין שניסיתי לברר מולם אם העניין הפיך או אם יוכלו לדחות את הבשורה אך הם מתעקשים שזו מציאות חייהם והם אינם רוצים לשקר לאביהם עוד). עם-כמה שמחשבה זו קשה עבורי, אני מבינה כי אין בכוחותיי למנוע מהם מעשה זה.

אני פונה לעזרת הרב לפני שבעלי שמע את הבשורות על בניו, מתוך אמונה ותקווה שהרב יוכל להורות לי ולבעלי כיצד לנהוג במצב משפחתי קשה זה, שעלול להתפתח לשבר עמוק. ברור לי שבעלי יקשיב לדברי הרב קשב-רב, גם בשעה בה יאלץ להתמודד עם בשורות שמעולם לא ציפה לשמוע (מהיכרותי עמו, הוא עלול לקבל את הבשורות כבשורת-מוות ולהגיב באופן שיגרור משבר משפחתי עצום, קרע ממש שייקחו שנים רבות וקשות בכדי לאחות, אם בכלל ניתן יהיה לאחות). בשעת המשבר הקשה אליה לצערי יכנס בעל-כורחו, כולי תקווה ותפילה שיוכל לשאוב עידוד והדרכה מתשובת הרב הקדוש.

איני יודעת כיצד הרב יורה לנו לפעול ואיני חלילה מתיימרת לדעת מה נכון בעיניי הרב. חשוב לי לשמור על שלמות משפחתי ועל בריאותם הפיזית והנפשית של בעלי וילדיי. אני חוששת כעת מהנורא מכל ממש.

תמיד אתפלל שלכל אדם יש תקנה ויחד עם תפילותיי, ממתינה בכיליון-עיניים להוראותיו והדרכותיו של הרב כיצד לפעול עם בעלי בתוך המציאות הקשה כל-כך שנכפית עלינו.

תשובה

שלום וברכה

אני מצטער על העיכוב בשליחת התשובה. היא הועלתה כבר מזמן, ומשום מה לא נשלחה.

לפני כל דבר אחר, אני מבקש לחזק ולעודד, ולהעצים את היכולת לעמוד מול האתגר הזה שהחיים מציבים בפניכם.

וכדאי שזה אמנם יהיה כיוון העמידה שלכם: מיקוד העיסוק הראשון צריך להיות אתם בעצמכם.

אין דרך טובה יותר מאשר להתייצב מול המציאות ולהבין כי יכולת ההשפעה שלכם על הדרך בה הבנים שלכם רואים את עצמם כנראה לא קיימת.

אבל יש לכם יכולת גדולה מאוד להשפיע קודם כל על עצמכם.

להבין כי זו מציאות. היא לא תלויה בבחירה שלכם.

ולהבין כי תהיה זו טעות גדולה אם הדבר יוביל לפירוק גדול יותר מאשר אתם חשים כעת. קשה מאוד לבעלי תשובה, כמו גם לרוב בני אדם, לראות כיצד החלומות שהם ציפו להם - לא יתגשמו; לא זו בלבד, אלא שמדובר גם בחלומות אישיים וגם בחלומות אמוניים. אבל זה חלק מהחיים, וכל כך חשוב שלא להמשיך את התנועה כלפי מטה, כי אם להפך: לומר שעולמנו הוא עולם התיקון, וזו המשימה העיקרית והחשובה ביותר שניצבת בפניכם.

ולזכור כי יש לכם ארבעה ילדים; כי כל ארבעתם הם ילדים טובים; כי העובדה שהם הומוסקסואלים לא קורעת אותם מכם, ובוודאי שאינה גורמת להתעלמות מהצדדים הטובים שיש בהם. ומתוך כך לא להיכנס לשבר, ובוודאי לזכור שזו לא בשורת מוות, כי אם אתגר משפחתי שצריך להתמודד עימו, ולצמוח מתוכו.

כל כך חשוב אפוא שאתם עצמכם תדברו עם עצמכם בדרך זו, ועל ידי כך תוכלו לקדם את פני המצוקה שאתם חשים כעת.

כל טוב, ואשמח להיות לצדכם לאורך זמן

כתבות נוספות