שאל את הרב

איך אפשר לדעת שאחזיק מעמד בשמירת נגיעה גם בעתיד?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 14/04/21 19:48 ב באייר התשפא

שאלה

היי, תודה על המקום לשאול!

טוב, אז אני יודעת כמה כדאי לשמור נגיעה וכמה שזה תורם. אני לגמרי מעריכה את החשיבות של הדבר הענק ואדיר הזה. אבל אני מרגישה מבולבלת. עם כמה שאני רוצה לשמור נגיעה בע''ה שיגיע הזמן אני מאוד חוששת שלא אצליח. זה לא פשוט בכלל. איך אני יכולה להשאר מקובעת על הדעה שלי ולא לסטות ממנה? גם אם יהיה לי קשה...

תשובה

עדן יקרה.

איזה כיף שכתבת לנו, שמחים שאת מרגישה שיש לך מקום לשאול. ממש בשביל זה אנחנו כאן!

לפעמים אנחנו חושבים שאפשר להשאיר סוגיות עקרוניות ומהותיות לרגע ההתמודדות. יש אנשים שמרשים לעצמם להתנדנד או "לעמוד על הגדר" ואומרים לעצמם שאיכשהו כשיגיעו לגשר אז הם יעברו אותו. אני חושבת שהגישה שלך הרבה יותר בוגרת ומשמעותית. יש עבודת הכנה משמעותית שאנחנו יכולים לעשות. זה מרגש לראות שאת מוכנה לעבור דרך שאילת שאלות, ולעמוד כנה מול עצמך בנכונות אמיתית לברר.

ישנן המון סיסמאות שאוהבים לנפנף לנו כשמדברים על שמירת נגיעה. לא אביא דוגמאות כי אני בטוחה שזה מוכר לך. ואנחנו רוצים לעלות קומה, לפעול מתוך מודעות ובחירה ולא להרגיש שההורים או המחנכת מנהלים אותנו.

השאלה על שמירת נגיעה מגיעה ממקום אמיתי – כשיש קשר ויש קרבה יש רצון למגע. וגם לפעמים כשאין קשר עדיין אפשר להרגיש משיכה והתענינות להתנסות כזאת ולתחום הזה. זה ממש בריא והגיוני וטבעי. אז אם זה דבר כל כך טוב למה אנחנו "מגבילים" את עצמנו בתחום הזה?

הרבה פעמים אנחנו חושבים שדברים הם או טובים או רעים. או מצווה או חטא. מתברר שיש המון משמעות לתזמון, ולמקום. מגע זה מימד משמעותי בקשר, אבל דווקא בגלל שזה דבר גדול ומשמעותי אנחנו לא רוצים שהוא ייתפס אצלנו כמשהו רגיל שאפשר לעבור עם כל אחד – זה קצת יעמעם את הקסם ואת הייחודיות שבו.

למה שומרים נגיעה? כי יש לזה השלכה משמעותית על חיי הנישואין שלך בע"ה. כן, כדאי להבין שזה חד משמעית הסיפור. אנחנו לפעמים בוחרים לוותר על דברים שבא לנו ברגע זה, מכוח העתיד. דוגמא קטנה רק כדי להעביר את הרעיון – אדם שרוצה לאכול בריא יהיה מוכן לוותר על ההנאה הרגעית של אכילת העווגה כדי שהוא יגיע לשלב שבו הגוף שלו בריא וחיוני. יכול להיות שבאותו רגע שיש מולו עוגה זה מתסכל ומבאס, אבל מה שנותן לו כוח זו הידיעה הברורה איפה הרצון שלנו מונח.

אנחנו מבינים שיש במגע משהו מיוחד וכיף, וכשאנחנו שומרים אותו לעתיד אנחנו עושים שני דברים – גם הופך את המגע ליותר משמעותי, זה מטעין אותו מיוחדות, כי הוא שמור רק לאיש אחד. בנוסף לזה שהמגע יותר משמעותי, גם הקשר נהיה יותר יקר ומיוחד, כי יש משהו שאת שומרת רק לקשר הזה. קשר הנישואין הוא קדוש. מובדל מקשרים אחרים. הקשר שלך עם בעלך הוא לא כמו אף קשר אחר. יש שם מחוייבות גדולה, ודברים שמיוחדים רק לקשר הזה.

כדי להתחזק ברצון לשמור נגיעה יש כמה דברים שאפשר לעשות:

1. ללמוד מה ההלכות. בסוף אנחנו לא המצאנו את זה. יש הלכה שמנחה אותנו בחיים. ההלכה מעבירה אותנו תהליך גם אם אנחנו לא מודעים אליו. בנוסף ברגע שאת שומרת נגיעה גם מתוך רצון לשמור על ההלכה את מכניסה את הקב"ה לחיים שלך במקום הזה. כי את עושה את זה כי זה רצון ה'. ובכל דבר ובכל מקום שתכניסי אליו את ה' את תרוויחי בזה שאת מעמיקה את הקשר שלך איתו, ומזכירה לעצמך שבסוף גם אם את לא מיבנה את ההיגיון עד הסוף יש בו חכמה אלוקית, לדעתי זה מאוד מחזק. אז ללמוד הלכות שמירת נגיעה וייחוד, להתרחק מסיטואציות שעלולות להוביל למורד חלקלק.

2. לחזק את התמונה של הקשר שיהיה לך עם בעלך. תדמייני כמה מיוחד יהיה, ואיזה שמח זה יהיה לחוות ביחד איתו את הדברים בפעם הראשונה. ואיך תהיי גאה בעצמך כשתוכלי להגיד שהתגברת בשביל הקשר שלכם. תדמייני את השמחה הזאת ותחזקי בעצמך כמה שיותר את הידיעה שזה מה שנכון וזה מה שאת רוצה.

3. יש ספר שנקרא "מה את מבקשת". הוא עושה סדר בהמון נושאים, ובניהם מסביר בפירוט ובשפה בהירה ורצינית גם על שמירת נגיעה. ככל שתביני יותר למה זה כדאי יהיה לך יותר כוח גם לקיים.

4. לחץ חברתי חיובי - שווה לדאוג שיהיו סביבך חברות שאיתך בדעה ומחזקות אותך בדרך. הרבה יותר קל לדבוק במטרות כשיש עידוד של הסביבה מאשר כשמסתכלים עלייך כמוזרה.

5. להתפלל. התפילה גם מעוררת את הרצון, גם מחזקת אותו, וגם פותחת פתח לקב"ה לעזור לנו בהתמודדויות שלנו. זה מפחית את הפחד מקושי, כשאנחנו זוכרים שהקב"ה איתנו בהתמודדות ורוצה שנצליח ומאמין שאנחנו יכולים להצליח (אחרת הוא לא היה מבקש מאיתנו את זה)

6. להתייעץ ולשתף מישהי גדולה שאת סומכת עליה. זאת יכולה להיות אמא, מדריכה, מחנכת או יועצת. היכולת לדבר על הנושא הזה בצורה פתוחה עם מישהי יכול להיות מאוד משמעותי ולתת לך עוגנים ויציבות בהחלטות ובהתלבטויות שלך.

ועוד דבר נוסף - בחיים מאוד עוזר לברר מה אנחנו רוצים ולמה אנחנו רוצים אותו. כשהרצון הוא באמת שלנו הרבה יותר קל לנו לדבוק בו. וככל שהרצון יותר ברור, יותר מדוייק, יותר מכוון ויותר מובן לנו הסיבות שבגללן אנחנו רוצים בו, יותר פשוט לנו לדבוק בו. לכן הדגשתי כל כך את הצורך להעמיק בסיבות שבגללן את רוצה לשמור נגיעה. זה נותן כוח.

מקווה שעזרתי, מוזמנת תמיד תמיד לפנות אלינו.

בהצלחה גדולה בכל,

נעמה

(4)

כתבות נוספות