שאל את הרב

שמירת העינים עכשיו ובזוגיות בעתיד

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/06/21 16:01 ה בתמוז התשפא

שאלה

שלום הרב

קשה לי מאוד כרגע עם שמירת העניים אני לא יודע אם זה בסדר מה שאני מקיים או לא בתקופה שלי בישיבה לא הייתי מסתכל בכלל על בנות אפילו לא קריינות בחדשות כיום אני נמצא במצב יותר בוגר יותר מכוון חתונה ואני כן מסתכל על בנות אני מנסה כמה שפחות בקטע מיני ולהסתכל על הפרצוף עצמו אני לא יודע אם זה בסדר ככ אבל זה המצב כרגע ואני מפחד שככה זה יהיה גם כשאהיה בזוגיות אני רוצה לאהוב רק את אשתי אבל מפחד שלא אצליח....

תשובה

שלום לשואל היקר.

שמחים שפנית אלינו. תודה על השיתוף הכנה – זה השלב הראשון בדרך אל הפתרון לקושי שהעלית. אציין שאיני רב, אך מקווה שהתשובה תפתח לך כיוון מסוים למחשבה.

אתה מעלה כאן את ההתמודדות שלך עם שמירת העיניים בשנים האחרונות. כאשר למדת בישיבה הנושא לא העסיק אותך יותר מדי והשתדלת לשמור על העיניים וגם הצלחת. אך כיום שאתה רוצה להתחתן אתה משתף בכך שיש לך קושי שמלווה בחששות לגבי העתיד.

מה הם העיניים?

העיניים הם החלון של הנפש שלנו. הכלי דרכו אנו רואים את העולם. כידוע העיניים הם לא האיבר שרואה אלא המוח הוא זה שמקבל את המידע מהקולטנים שנמצאים בעין ומפרש אותם. כלומר, המוח שלנו משמש לנו כמעין משקפיים. אנו בוחרים את הדרך בה נראה את העולם.

למה לשמור עליהם?

כל הרושם שאנו קולטים מהמציאות נקלט לנו אל תוך התת מודע. התת מודע הוא המקום שבו מאוחסנים כל הזיכרונות שלנו. כל מה שראינו, שמענו, חשנו ואפילו הרחנו. הכל מאוחסן בתוך הדיסק הקשיח – למרות שאנחנו לא 'זוכרים' כל דבר ויודעים לשלוף אותו, הוא עדיין קיים. המשמעות של זה היא שמה שכל מה שראינו משפיע על הצורה בה אנו מסתכלים וחווים את העולם.

התשובה

אנחנו בני אדם ולפעמים טועים ונופלים, זה קורה וזה טבעי. וב"ה הקב"ה נתן לנו את המתנה הגדולה שנקראת תשובה. יש לנו יכולת לתקן את העבר, אם עשינו, ראינו או שמענו דברים שלא היינו צריכים. התשובה יכולה ממש להפוך את החטאים שלנו לזכויות אם אנו עושים תשובה מאהבה! זה אפשרי לגמרי – לכן אין מה לפחד ולחשוש, זה דרכם של בני האדם. ולכן חז"ל אומרים ש-'התשובה קדמה לעולם'. היא בתוכניות היצירה של העולם וחלק הכרחי ובלתי נפרד ממנו.

ב"ה הגעת לשלב שאתה מרגיש בשל להיפגש למטרות נישואין. זו תקופה מיוחדת שאתה יכול ללמוד על עצמך הרבה ולפתח את השאיפות שלך. לשאול את עצמך, איזה בית ארצה להקים? איזו אישה אני מחפש? מהם התכונות שארצה למצוא בה? ועוד ועוד. וכמובן להיות מוכן לתהליך של עבודה והתפתחות זוגית מלפני החתונה וגם עוד הרבה שנים אחריה בעז"ה.

ומה ההלכה אומרת ?

בקשר להסתכלות בפני האישה שאתה נפגש אתה. ההלכה מתירה להסתכל בה ולשוחח איתה כשאתה נפגש איתה, גם כדי שהיא תמצא חן בעיניך. קשר העין הוא חיוני לתהליך של יצירת קשר זוגי. אך כמובן, שאין להסתכל בה כדי להנות מיופיה ולהביט בה באופן ממושך שיכול לגרום לתקלות של צניעות. בנושא זה אמליץ לך להתייעץ עם רבותיך בצורה פרטנית. דבריי מבוססים על תשובה הלכתית, תוכל לקרוא את התשובה כאן : https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/%D7%94%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%A0%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%90%D7%A9%D7%94/ .

ואל דאגה- אתה תצליח בעז"ה לאהוב רק את אשתך. יש בך מודעות רבה לנושא ואתה משקיע בו מאמץ ומחשבה. וכשתפגוש אותה בעז"ה תבנו לאט לאט את הבניין המשותף שלכם, תוך כדי זה אתה תכיר יותר את הנשמה המיוחדת שלה ואת המעלות והתכונות שלה. זה יצור ביניכם חיבור חזק שמבוסס על ערכים פנימיים, ואז גם החיצוניות תתחבר ויהיה כאן בניין עדי עד בע"ה!

לסיכום, העיניים הם החלון המיוחד של הנפש שלנו ולכן חשוב לשמור עליהן. על מה שהיה בעבר נעשה תשובה ונתקדם הלאה, נקיים ומוכנים להמשיך לעבוד. צירפתי לך גם את התשובה ההלכתית הרווחת, תוכל לנסות להעמיק בה וללמוד אותה יותר לעומק.

מאחל לך בהצלחה בתהליך! חזק ואמץ!

מוזמן לפנות שוב בשמחה אם תרצה

כפיר

כתבות נוספות