שאל את הרב

אני רוצה חיות, אמונה ושמחה - איך להגיע לשם?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 14/10/21 15:57 ח בחשון התשפב

שאלה

שלום. מרגישה שנקודת החיות והשמחה שלי בחיים מעומעמת. אני לא חיה בפשטות. חוזרת שוב ושוב לנקודות שמציקות לי ומתקשה להתקדם.

ואולי רוצה להאמין בכל זה. להאמין בצורה פשוטה אבל רחבה ועמוקה, בקב"ה, בעצמי, בחיים, בדרך. תודה רבה.

תשובה

שלום רננה יקרה.

חיות ושמחה. אלו שתי תכונות שמניעות את החיים שלנו בצורה טובה ומתוך כך גם אולי קשות לנו לממש בחיים. דבר חשוב לעיתים בא בקושי ובייסורים, כמו לידה. אך המודעות שלך והרצון הכנה שלך יכולים לסייע בהטמעת השמחה והחיות בחיים כי הרצון מוביל אותנו בחיים, אם יש רצון, צריך כלים ודרך פעולה.

ההתקדמות בחיים משמחת. עמידה ביעדים מביאה לגדילה בנפש, להתרחבות ולשמחה. כל אלה אינן מגיעות סתם ככה אלא לאחר עבודה נכונה ומדויקת. אולי את קוראת את הביטוי "עבודה נכונה ומדויקת" וכבר מתחילה להתייאש. לא התכוונתי כמובן לייאש אותך. חלילה. לכן אומר שני דברים: ראשית, חשוב לדעת שדווקא הקושי והתקיעות עשויים להביא לפריחה גדולה ולהתקדמות. כשטוב לאדם הוא לא ינסה להתקדם או לשנות דבר מה ואילו כשמשהו מפריע לו הוא יתאמץ מאוד בשביל לשנות ולהתקדם. אם נראה את הקושי ואת התקיעות כמנוע לחישוב מסלול ולהנעה מחודשת של המערכת הפנימית, יהיה לנו קל יותר להתמודד עם הקושי ונוכל בקלות יותר לחפש דרכים לצמוח ממנו.

שנית, עבודה פנימית היא עבודה שאת קובעת אותה ואת הקצב שלה ולכן היא מתאימה לך, לכוחות ולקצב שלך. אם מתאים לך להקדיש לעבודה הזו חמש דקות ביום כרגע, מעולה. העיקר שתקבעי את גבולות העבודה הנוכחית, למשל, אם את רוצה לשמוח יותר, אז יכולה לבחור תחום בחייך שאת שמה בו כפי שהוא. עם הזמן וההצלחה תשקיעי מאמץ גדול יותר. כדאי להתחיל דווקא בדברים שפחות נתקעים לנו ומשם להמשיך לעניינים המורכבים לנו יותר. כך חוויית ההצלחה תעורר בנו עוד את הרצון ותניע אותנו לפעולה. כדאי ללמוד על אותו עניין שמעסיק אותנו ולקרוא עליו מאמרים ברשת כדי שהידע יסייע לנו להתמודד איתו בצורה נכונה.

למשל, אם את רוצה לעבוד על האמונה בעצמך ובחיים, את יכולה לבחור תחום שבו את רק חושבת ורואה איך את טובה בו ומאמינה שאת עושה הכי טוב שאת יכולה כרגע בתחום הזה. גם אם את לא פועלת בדרך הנכונה לדעתך, את אומרת לעצמך מה כן עשית טוב ולא מבקרת אותך לרגע באותו תחום. אט אט האמונה תתרחב לעוד תחומים בחייך.

חיות. לכל אחד יש דברים אחרים שמשמחים ומחיים אותו ונותנים לו כוח להמשיך לחיות ולעשות את המוטל עליו. עלינו למצוא את העוגנים שמשמחים אותנו ולהחזיק בהם שישמרו עלינו מטביעה. העוגן עשוי להיות חברות, לימוד, התנדבות, ספר טוב, תחביב שכיף לך לעשות, ספורט, אחיינים, אומנות, וכן כל דבר שמשמח ומחיה אותך. הכוח שהעוגנים אלה מספקים לנו מאפשרים לנו לעשות גם את המטלות שפחות מיטיבות איתנו. אם נרעיב את הנפש שלנו ולא נספק לה את העוגנים שהיא מבקשת, סביר להניח שהיא תנבול ויהיה לה קשה להתמודד עם עניינים מורכבים יותר.

ומילה לסיום, לעיתים נראה לנו שרק אנחנו מתמודדים עם הבעיה שלנו. מחשבה שכבר מייאשת וגורמת לנו להרגיש לא בנוח עם עצמנו. אם נעז לשתף אדם קרוב אלינו – חברה, אחות, מדריכה – נגלה שאנחנו לא לבד בהתמודדות הזו. אותו אדם יוכל להאיר לנו את המצב באור אחר מזה שאנחנו רואים וייתכן שהוא יציע לנו רעיונות שיסייעו לנו בהתמודדות. יש מקרים שהתקיעות גדולה ומומלץ לפנות לגורם מקצועי. כמובן את מוזמנת ליצור איתנו קשר גם במוקד הטלפוני שלנו (*8298) כך נוכל לסייע באופן מדויק יותר.

הרבה הצלחה ושמחה.

כל טוב,

רינת

כתבות נוספות