שאלה
בס"ד
שלום אנחנו זוג נשוי מזה כ8 שנים עם 2 בנות
לפני כחודשים התוועדתי להודעות שאישתי דיברה עם גברים אחרים לאחר דין ודברים אישתי הודאתה שבגדה בי עם 2 גברים ושכבה איתם לאחר מכן פנינו לרב שמואל אליהו ונאמר לי שהיא אסורה הגענו לבית הדין ולאחר מכן נאמרה לי שהיא מותרת
ניסנו במשך כחודישים להמשיך עם הרבה עליות ומורדות ...שאציין שעל הזמן אישתי שינתה גירסה לגבי מה שקרה ובחלק מהזמן טענה שלא היה כלום ניסנו להתחזק התחלתי ללכת לכולל בדרך התורה אבל זה היה קשה לחיות כל היום עם המחשבות האלה כמו כן אציין שאני מעיד על עצמי באופן מלא שלא הייתי נאמן בכלל לאישתי ובתכלס בלב שלי הייתי דתי לפי דעתי ללא רב או דרך אמיתית של תורה בחיים ...אציין במהלך החודשים האלה כאשר הייתי לבד הייתי נכנס ליאוש עצבות ודיכאון מאוד גדולים שרק אישתי הצליחה להרים אותי ואני בטוח גם בצד השני
החלטנו ללכת בדרך האמת של תורה תשובה ומעשים טובים לאחר הרבה עליות וירידות
כמו כן אציין שאישתי שוב סיפרה לי מה קרה ושזה כנראה כן אמיתי ואני נוטה להאמין לה כל פעם מחדש שזה קרה ....או לא קרה כיום אין לי שום הוכחה חד משעמית שהיא עשתה את זה חוץ מהודאה שלה אציין שהייתי בעל על הפנים במלוא מובן המילה
ומצד אחד אני מרגיש שה' זיכה אותנו להכיר אחד את השני באופן אמיתי ומלא
השאלה האם התיקון שלנו ביחד או לא ?
אני מאוד אוהב אותה ולא חושב שאצליח בלעדיה באופן אישי וכמו כן מודה ומתוודה שגם אם נתרגש מירב הסיכוים שנחזור להיות ביחד ביחסי אישות וזוגיות כי אנחנו לא מצליחים בנפרד להתגבר אחד על השני
שאלת השאלות שלי מה קורה שאני נוטה להאמין שזה קרה ?ולפעמים לא ? איך משנים את זה האם יש פתרון ?
אציין 3 דברים חשובים שלא סיפרתי מעולם
1.בגיל 11 נאסנתי על ידי בן משפחה ותמיד חשבתי שביום שיהיה לי זוגיות לא אהיה לבד ותמיד יהיה מישהו שיגן עלי משהו שמצאתי באישתי
2.בעת החופה והקידושין שלנו ברגע שקידשתי את אישתי פשוט פרחה לי המחשבה ולא הצלחתי להתכוון ...
3.התברר לי שאישתי לאחר שהרב עובדיה יוסף שינה לה את השם מדורין לאביגיל היא החליטה על דעת עצמה להוסיף עוד אות יוד בשם ולכתוב ככה ....אביגיייל ....מכיוון שככה רצתה ...וזה מה שכתוב בכתובה באופן לא נכון ,כמו כן גם השם של אבא שלי לא כתוב נכון
מרגיש שאני על הקצה לפני איבוד האמונה סופית ושהחיים שלי ממש על הקצה לא רוצה לחיות באיסור כל החיים אבל גם מפחד לאבד את כל הדרך שלי בחיים אשמח גם לדבר עם רב פוסק גדול שישמע את כל הסיפור הקשה הזה במלאו בסופו של דבר יש פה שני אנשים שלא רוצים לריב ובסה"כ לעשות תשובה מליאה לה' יתברך להקים בית כשר כשר ונאמן בישראל ולמסור נפש לעבודת ה' יתברך ולהקים הרבה בנים ובני בנים זכרים לעבודת ה' עם חשק עז לדבוק בתורה ....
תשובה
בס"ד
שלום וברכה
אין דבר שעומד בפני התשובה. כפי שכתב הרמב"ם הל' תשובה שאפילו עשרים וארבעה דברים שמונעים את התשובה יש אפשרות לעשות בהם תשובה.
לגבי שאלותיך אינני יוכל לפסוק ללא כניסה לעומק הדבר, אבל אומר לך שאתם צריכים רב אחד שגם אתה וגם אשתך תוכלי ללכת אליו לקבל הדרכות ולשמוע רק ממנו את ההלכה. כיוון שרק הוא מכיר את כל הבעיות והתסבוכות שלכם. זה לא שייך לאתרי תשובות, צריך כאן לווי צמוד של רב או איש מקצוע דתי שיכול לעזור לכם לסלול דרך רחבה וטובה. ללא חשדות וללא סיפורים.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ