שאל את הרב

שיעור התעמלות עם מורה בן

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 02/11/18 01:31 כד בחשון התשעט

שאלה

שלום הרב,

רציתי לשאול אם מותר ללכת לחוג התעמלות קרקע (היחיד באזור) שהמורה הוא בן, ויהיו תרגילים בו הוא יצטרך לשמור עלי\ לעזור לי?

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה,

השולחן ערוך באבן העזר סימן כ"א הלכה א' כותב: "צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו".

מכאן ראינו שאפילו הסתכלות של אדם באישה שאיננה לשם הרהור אסורה, שמא יבוא להרהר בה. זה אסור אפילו בהליכה אחרי אישה או בהסתכלות על בגדיה כשאינם עליה, וכל שכן בבגדי ספורט ובתרגילי התעמלות.

וכן כתב שם בהלכה ו': "אין שואלים בשלום אשה כלל, אפילו על ידי שליח, ואפילו על ידי בעלה אסור לשלוח לה דברי שלומים. אבל מותר לשאול לבעלה איך שלומה" ומכאן לומדים שכל יחסי קירבה אישיים בין גבר לאישה שאינה אשתו (או אימו או ביתו וכד') אסורים, שמא יגיעו לידי עבירה. אם שאלת שלום אסורה, קשר הנוצר בין מדריך ספורט לתלמידה בוודאי שאסור.

וכן כתב שם בהלכה ז': "המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה". הנה ראינו מפורש שאפילו אין שום כוונת חיבה או תאווה בנגיעה, זה איסור מוחלט. וכל שכן שלא מדובר כאן על לחיצת יד (שגם היא אסורה לחלוטין) אלא על הרבה יותר בעייתי מזה.

מכל האמור לעיל, ובהיות שאין שום חובה ללכת לחוג התעמלות קרקע, הדבר אסור לחלוטין.

אם חלילה יש צורך רפואי בדבר ואין אפשרות למדריכה אישה, יש לפנות בדחיפות למורה הוראה מובהק ולהתייעץ באופן פרטי.

בברכת ברכה והצלחה וישר כח על הרצון לשמור על גדרי הצניעות

כתבות נוספות