שאל את הרב

שידוך עם ספרדי

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 27/10/21 09:15 כא בחשון התשפב

שאלה

שלום לרב.

יש לי שאלה שאני מתמודדת איתה בהסתר ומתקשה להתמודד איתה. אני בתקופת שידוכים, אני אשכנזיה ובמראה החיצוני איני נראת . כל פעם שמציעים לי בחור ספרדי אני מרגישה תחושה של אי רצון שזה יצליח למרות שבשכל אני מבינה שזה ממש גזענות ואני לא חושבת שזה צריך להפריע. לא נעים לי להגיד לשדכנים שאני רוצה להיפגש רק עם אשכנזים וכי אני חושבת על עצמי כי זה ממש גזענות. אני פוחדת לשנות את התפילות והמנהגים ושהמנטליות אחרי החתונה פתאום תהיה שונה מהבית שלי..אך פוחדת שאפספס את בעלי בדרך הזאת.. אשמח אם הרב יוכל לחזק ולייעץ מה עלי לעשות עם תחושות אלו? הציעו לי עכשיו בחור שלפי הבירורים נשמע שממש מתאים ואני חשה פחד לא הגיוני שזה יצליח איתו..

תשובה

שלום

אם את פוסלת אדם קטגורית רק בשל מוצאו, זהו מעשה פסול מאד.

אולם אם את לא מעוניינת להתחתן עם אדם שעולמו שונה מעולמך בצורה משמעותית, מחשש שתאבדי דברים שכעת יש בך, אזי זהו שיקול ענייני. מותר לרצות להמשיך את סגנון החיים שאת מורגלת בו מבית הורייך.

יחד עם זאת, פעמים רבות דוקא המפגש ההטרוגני גורם להעצמת החיים, גם הזוגיים. זוגות רבים של ספרדים ואשכנזים הקימו בתים נפלאים, מלאים ביראת שמים ושמחת חיים, תרבות מועצמת בשתי עדות גם יחד. אני יכול להעיד על כך מכלי ראשון.

אולם זוהי החלטה שלך, ושני הצדדים לגיטימיים בהתאם לסגנון האופי שלך והרצון שלך כלפי העתיד.

אם כן, עלייך לבדוק במחשבותייך האם רצונך נשען על מוצא, או על תוכן.

אם המוצא עצמו הוא הבעיה, אזי זו הזדמנות טובה עבורך לעשות תהליך פנימי של חזרה בתשובה על כך, ולהתחיל לקבל גוונים בחייך מבלי לפסול על הסף את מי שמוצאו שונה.

אך אם התוכן הוא העניין, ואת מעדיפה תכנים שלא ישנו את מה שאת מורגלת בו, אזי זוהי עמדה לגיטימית שאינה נובעת בהכרח מפסילה קטגורית של מוצא אלא מחיבה לתכנים מסויימים.

בהצלחה

כתבות נוספות