שאל את הרב

שבת וכשרות בבית שאמא אינה דתיה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 20/05/22 07:46 יט באייר התשפב

שאלה

שלום כבוד הרב,

אמא שלי לצערי לא דתייה. בשבת האחרונה קרה מקרה מצער: אמא שלי יצאה מהבית תוך כדי השבת עם מפתחות רכבה (היא לצערי גם נוסעת בשבת ) וחזרה במוצאי השבת עם קניות .(מסופר שסגור בשבת כמובן ). האם מותר לאכול ממה שנקנה \להשתמש במה שנקנה בסופר?

שאלה נוספת על שבת: בשבת קודמת דק' ספורות לפני שבת , אבא שלי גילה שיש קצר בפלטה ואז הוא תיקן אותה , בזמן שכבר גלש לשבת אך לא ל20 דק'ץ האם בשבת לאחר מכן מותר להשתמש בפלטה זו?

שאלה בעניין כשרות: יש לי טוסטר אובן בשרי , ואמא שלי הנחיה עליו (לא בפנים מעל, שקית פתוחה -עם מאפה חלבי , יכול להיות שהמאפה נגע בטוסטר אובן) אך בנוסף, על הטוסטר אובן היה מונח מחשב מעליו המאפה החלבי). האם יש בעיתיות להשתמש בו בהמשך? (חשוב לי לציין שאני מתמודדת עם o/c/d אז הנטייה שלי היא ישר לזרוק ולקנות חדש. אבל הרצון הוא להתמודד ,לא להחמיר וכן ללכת על פי ההלכה)

תודה רבה מראש

תשובה

שלום וברכה

לא קל לחיות בבית שיש בו רמות שונות של שמירת מצוות. אולם אשריכם שאתם משפחה מאוחדת, ומחפשים את הדרך הנכונה לחיות ביחד. בעזרת ה', בבית שאת תקימי תשמרו את הכל במלואו.

א. הקניות בשבת אינן אוסרות את האוכל. הסיבה לכך היא כפולה: ראשית, לא נעשה איסור באוכל עצמו, אלא בהבאתו; שנית, מותר לאחרים לאכול לאחר השבת דברים שנעשו מתוך חילול שבת.

ב. הדבר נכון גם לגבי תיקון הפלטה.

ג. המודעות לOCD חשובה מאוד, כדי שלא להחמיר במקום בו אין חובה להחמיר. דברים שהונחו מעל אינם אוסרים את הטוסטר, ובוודאי שלא בדרך שאירע לכם.

כל טוב ושמחה

כתבות נוספות