שאל את הרב

שבת אצל חמי וחמתי

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 22/02/21 10:57 י באדר התשפא

שאלה

אני לא מסוגלת לעשות שבת אצל ההורים של בעלי

שלום כבוד הרב

אני נשואה כיום שנה + ילד

בעלי בא מבית חילוני שלא מאמין באלוקים

ואני מבית דתי מסורתי.

אני ובעלי ביחד שלוש שנים, הכרנו כחילונים(תקופה שלא שמרתי בה שבת) ולפני שנה בעלי התחיל להתחזק תמכתי בו מאוד בזה, כי אני יכולה להבין את הרצון. לפני חצי שנה בעלי התחיל לשמור שבת ואני איתו ,שישי אחת לשבועיים היינו נוסעים להורים שלו לארוחת ערב וחוזרים (יש לציין שאנחנו גרים בדירה ליד הורי ככה שהולכים וחוזרים ברגל, הבעיה שלי היא! שאני לא רואה את עצמי ישנה בחוץ לא מסוגלת לעשות שבת שלמה אצל חמי וחמתי, גם ככה לא קל לי איתם ואני לא מסכימה לבעלי להשאיר אותי לבד איתם כשאנחנו כמה שעות אצלהם, כי פשוט הם לא אנשים נעימים, והם מפילים עלי את החזאה בתשובה שלו, וכל פעם שאני לבד לרגע איתם הם נכנסים איתי לאיזו פינה, בעלי מנסה לשכנע אותי לעשות שם לפעמים שבתות ואין לי מסוגלות כזאת! קשה לי להיות איתם באמצע שבוע כמה שעות!! אני עושה את זה בקושי רב ולחץ נפשי מאוש גדול! כי אני אוהבת את בעלי, מה לעשות?! אין לי מסוגלות נפשית להיות שם שבת שלמה! כשהיינו חילונים פשוט נסענו וחזרנו.

תודה מראש

תשובה

שלום

נקודת המוצא צריכה להיות שכשיש לאחד מבני הזוג קושי וכאב שקשורים איכשהו לזוגיות, זו איננה רק בעיה שלו, אלא של שני בני הזוג, ובן הזוג השני צריך לקחת על כך אחריות כאילו שזו הייתה בעיה שלו ואפילו יותר מכך.

לכן הקושי שאת מתארת בשבתות שם, הוא לא רק בעיה שלך, אלא עניין של שניכם, שאתם צריכים לפתור יחד.

ברור שצריך לשמור על קשר טוב עם המשפחה שלו, ובמיוחד עם ההורים, אבל עוד יותר ברור שאת לא צריכה להעביר שבתות בסבל. לא מבחינת החילול שבת (אם זה חלק מהבעיה) ולא מבחינת הטענות וההצקות שלהם כלפייך.

לכן את ובעלך צריכים לדבר יחד על הבעיה. לא כהאשמה כלפי מישהו, אלא כתיאור קושי גדול מאוד שלך. אתם צריכים לחשוב יחד איך מצליחים לכבד הורים ולשמור על קשר עם המשפחה, בלי שחלילה את תצטרכי לשלם על זה מחיר משמעותי של סבל וכאב.

אולי באמת כעת יותר נכון להיות שם רק בימי חול.

אולי צריך למצוא פיתרון ללינה קרובה אליהם.

אולי יעזור אם בשבתות שאתם שם, את לא נשארת לבד, אלא כשהוא יוצא לתפילה את יוצאת איתו.

אתם צריכים לחשוב על הפתרונות האפשריים, אבל התנאי הבסיסי הוא שאת והוא באותו צד, ושכל אחד מכם אחראי על השלום והשלווה והנעימות של השני.

מוזמנת לשאול עוד אם לא הייתי מספיק ברור

בהצלחה רבה

כתבות נוספות