שאל את הרב

התנגשות בין הלכה לרצון לממש את עצמי: למה אסור לי לשחק בסרטים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/01/21 00:23 כז בטבת התשפא

שאלה

אני אוהבת לרקוד, לשיר ולשחק ובאמת שהייתי רוצה להיות שחקנית לרקוד ולשיר אבל פה יש את הקטע ההלכתי שממש עוצר אותי - אם יש לי את הכשרונות האלו אז למה אני לא יכולה להשתמש בכשרונות האלו?? ואז יש את האלו שאומרים לי בדור שלנו כבר יש יותר התפתחות בעניין וכו' , והאמת שסליחה, אבל זה לא עוזר לי. אני אוהבת לשחק בדרמטיות, אקשן וסרטים כאלו וזה לא כמו עכשיו תיאטרון פלייבק של שחקניות מצחיקות או משו, זה להיות ממש בסרט ווואלה בסרט זה צריך להיות כמו אמיתי, עם בנים, אין כזה דבר עולם רק של בנות... מקווה שהבנת כי אנלאידעת איך בידיוק להסביר...

ואני מאמינה בה' ואוהבת אותו ומבינה גם מה הבעיה בלשחק בסרט עם בנים אבל זה פשוט מעצבן, כי ממש באלי לממש את זה, ואני בטוחה שיש עוד כאלו שרוצים אתזה ומאותה סיבה לא מגשימים.. (יש את האלו שמשחקים בסרטי ילדים תיאטרון רק לנשים וכו.. אבל כמו שאמרתי זה לא מה שאני רוצה)..

תשובה

שלום אהובה.

המציאות שאת מתארת באמת מורכבת, רוצים משהו מאד ומרגישים שהוא חלק מהכישרונות שלנו ומהמימוש אבל זה מתנגש לנו עם עולם הערכים והאמונה שלנו.

אז קודם כל תתני לעצמך להרגיש את ההתנגשות הזאת, היא מתסכלת, קשה ובאמת לא נעימה.

עם זאת, אחרי שנתנו מקום אני מרגישה שצריך לעבור תהליך של בירור חיצוני ופנימי על הדברים.

האינסוף שבתורה

אני חושבת שיש כאן כמה שאלות שצריך לשאול ביחס של עצמי אל התורה: (ממש ממליצה, לשבת עם דף ועף ולכתוב לך).

א. האם בעבודת ה' אני שמה אותי במרכז ואת הרצונות שלי או את הקב"ה ואני מתנהלת אחריו בידיעה שאני יכולה לממש את עצמי באופן הכי טוב על פי דרכי התורה?

ב. איך אני מביטה על התורה? האם אני רואה בה משהו כובל על החירות שלי או פותח ומביא למימוש שלי, להוצאת הכוחות שלי?

מפנה אותך לשאלה באתר בשם- איך עובדים את ה' ונשארים חופשים מהתיוג של החברה?

עניתי לשואלת תשובה לשאלה דומה לשלך. כתבתי בהרחבה ופירוט על שתי השאלות האלו. אשמח שתקראי אותה ולאחר מכן, תמשיכי לקרוא את המשך התשובה, חושבת שייתן מענה פנימי.

השינוי על המבט לתורה יביא מזור מסוים לכאב וישנה מבט. כי כשאני מבינה שהתורה מרחיבה לי את הנפש והיא מנתבת את הדרך באופן הכי מדויק למימוש שלי, אז כל המבט שלי משתנה ותחושות טובות וחדשות צפות.

חשיבה מחדש

אחרי שעשינו בירור על המבט שלנו על חיי תורה, ניגש למקום חדש. למה? כי רק ככה נהיה פתוחים לחשוב על רעיונות נוספים.

טוב ונכון לחשוב בתוך גבולות התורה, איך אני מממשת את עצמי בצורה שאני מתחברת אליה.

נכון, כתבת את זה וחזרת על זה שוב ושוב שיש לך קושי רב עם פתרונות כמו 'סרטי ילדים רק נשים'. ועם זה, באמת היום, הדור מתפתח מאד, הנשים עוסקות בהמון דברים שלא כל כך היו בעבר- תאטרון נשים, להקת נשים, זמרת יחידנית, מופעי ריקוד נשיים ועוד. אין ספק שלאישה יש מקום מימוש עצמי גדול מאד. לכן, אני חושבת שכן צריך לחפש את המקומות בהם אוכל לממש את עצמי תוך שמירה על גבולות ההלכה.

לנסות לחשוב, במה אני טובה? למה אני מתחברת? ולאחר מכן, לברר על מקומות שונים (ויש המון) שהם בגבולות ההלכה ושהם יכולים לתת לי את המענה ולעשות את זה. לעשות את זה מתוך בחירה והבנה שאני עובדת ה', ואני שמחה שאני עובדת ה'.

חשוב לי להדגיש שעבודת ה' היא לא רק עניין של אהבה ורצון שה' ייתן לי. עבודת ה' דורשת עמל, מאמץ ולפעמים ויתור על מה שחשבתי מראש שהוא טוב לי.

יקירה,

אנחנו כאן עבורך גם במענה הטלפוני. כמו כן, ממליצה בחום! לפתוח את הנושא הזה עם דמות גדולה בסביבתך שאת מעריכה (הורים, מורה, מדריכה..) לפתוח את הדברים, לספר את הכאב, התסכול ולשאול מה אפשר לעשות, באילו דרכים אפשר ללכת שהם טובים לך ובגבולות ההלכה. אין כמו דמות אנושית ושיחה כנה ומבררת.

הרבה הצלחה בהמשך!

יהודית

כתבות נוספות