שאל את הרב

קשר רומנטי עם אשת איש

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 26/12/18 18:15 יח בטבת התשעט

שאלה

שלום וברכה

אני נמצא בסיטואציה מאוד מורכבת

לפני כחצי שנה הכרתי אישה באתר הכרויות

לאישה יש שני ילדים מנישואין ראשונים, ובשלב זה היא נשואה בשנית. מזה כשנתיים היו לה כל מיני בעיות עם בעלה מה שגרם לה להיפרד ולפתוח תיק לגירושין. שאלתי אותה אם היא ניסתה לעשות שלום בית והיא אמרה שהיא ניסתה הרבה זמן הכל, גם ללכת לרב שידבר איתו ובני משפחה וחברים אך לשווא , וההחלטה סופית להתגרש. אמרנו שאולי הכי כדאי ונכון שכרגע נחכה עד שהכל יהיה סגור, אך יצא שהמשכנו לדבר. הקשר היה בעיקר בהתכתבות ובשיחות טלאפון שבמהלכו דיברנו הרבה ודאגנו אחד לשנייה, ונוצר בינינו חיבור מאוד חזק ועוצמתי ברמות שממש הרגשנו מה עובר אחד על השנייה אפילו ממרחק. לאחר כארבעה חודשים לערך שהתיק ברבנות עוד פתוח, היא הרגישה מין תחישה חזקה שהיא חייבת לתת לבעלה עוד הזדמנות בשבילו ובשבילה. אני שכבר הייתי חלק חזק וקשור מאוד רגשית אליה ואל הילדים שלה קיבלתי את זה בהבנה, ואיחלתי לה שיהיה רק טוב ושיצליח להם. הם היו גם אצל רב שיעזור וידריך, והפסקנו את תדירות השיחות שלנו כמעט לגמרי ממש. מדי שבוע רק מה נשמע ברוך ה' וזהו. איך שאומרים עשינו דיסטנס כדי לתת להם את הניסיון הזה באמת. לאחר כחודש וחצי של נתק חזרנו לדבר קצת יותר, בעלה השתפר בחלק מהדברים אך יש הרבה דברים שגורמים לה לתסכול והיא ממשיכה לנסות.

אבל הדבר הנוסף שקרה הוא שהרגשות שלנו אחד כלפי השנייה שוב צפו אנחנו אוהבים אחד את השנייה באהבת נפש טהורה, חיבור שאין איך להסביר אותו. אני מרגיש מבולבל כי גם שאני מנסה ליצור קשר עם אחרות הלב לא נפתח וגם היא מרגישה שהלב והנשמה מחוברים אליי.

היא לא יודעת מה לעשות וגם אני לא יודע מה לעשות.

רק אני אוסיף ואומר שאני קיבלתי על עצמי שמירת ברית מוחלטת ושיעורי גמרא שנתיים ברצף שהייתי ככה וקראתי את כל הספר תהילים בקבר של אחד הצדיקים שזו סגולה לזיווג אחרי שנה ובדיוק ביום של שנה אחרי הכרתי אותה.

יכול להיות שבגלל מעשים לא טובים שלי מהעבר הזיווג שלי נלקח ממני ועכשיו אחרי תיקון ותפילות בורא עולם החזיר לי את הזיווג בדרך כזו שהיא מורכבת ולא פשוטה מה עלינו לעשות כבוד הרב

עכשיו בעלה סובל ואני והיא סובלים

כל מה שאנחנו רוצים זה להיות ביחד כמובן בדרך הנכונה והמותרת עם כל המורכבות

תודה מראש

תשובה

שלום וברכה,

לעניות הבנתי אתה חייב לנתק במיידי קשר ממנה והיא ממך. ניתוק קשר לגמרי. שום טלפון ושום ווטסאפ ושום כלום.

אתה עובר כל יום על איסור תורה של "לא תחמוד אשת רעך" וחס ושלום שלא תיכשלו גם בסוף באיסור אשת איש החמור.

כרגע היא פורמלית נשואה ואסור לך להיות איתה בקשר כלשהו.

חס וחלילה אם היא תתגרש בלי קשר אליך אז זה עניין אחר, אבל זו איננה השאיפה ולא הרצון כרגע.

הניסיון מאוד קשה, זה ברור לי. אבל ההלכה בנושא מוחלטת וחד משמעית.

במקביל, אני מניח שרצוי לך, לה, לבעלה ולכולם, לפנות לאיש מקצוע בריאות הנפש ירא שמיים להתייעץ על הפן הפסיכולוגי-רגשי, אבל, אני חוזר, מבחינה הלכתית אין שום היתר הלכתי שתשמור איתה על קשר כלשהו כרגע.

את חשבונות שמיים לגבי מה הזיווג שלך תשאיר לבורא עולם, כרגע אתה מחויב למה שהוא ציווה, וזה לא לחמוד אשת רעך, ובוודאי שלא לדבר איתה שיחות נפש.

כתבות נוספות