שאל את הרב

קשר עם גויה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 27/01/21 08:24 יד בשבט התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב.

בזמן האחרון הכרתי מישהי שממש התחברתי אליה אבל היא גויה.

אני בן אדם מאמין ואני יודע מה ההשלכות של קיום יחסי אישות עם גויה.

השאלה היא אם אני יהיה איתה בקשר זוגי ואני אתנשק ואתחבק איתה אבל לא אקיים יחסי אישות אז זה לא יהיה חמור כמו לקיים יחסי אישות?

ועוד שאלה האם זה יהיה חמור במידה שווה לנשיקה עם יהודיה?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

נישוק של יהודיה חמור מנישוק של גויה, מכיוון שאצל יהודיה יש עוד איסורים כגון נידה, וכן יש איסור של ייחוד וזה נמצא גם אצל גויות, והשו"ע פסק שגם בייחוד עם גויה יש חיוב מכת מרדות (מדרבנן), היום לא מכים אבל איסור בודאי שיש (שו"ע אבה"ע סי' כב סעי' ב). מלבד זאת לדעת הרמב"ם שכל חיבוק ונישוק זה עריות, גם חבוק ונישוק של גויה יש בכך איסור עריות (יש אומרים דאורייתא ויש אומרים דרבנן), וכבר כתב החפץ חיים:

מה שכתבנו דמחוייב למסור נפשו על העריות לאו דוקא על הבעילה לבד אלא אפילו על חיבוק ונישוק של כל העריות או נכרית או נדה אפ"ה הדין דיהרג ואל יעבור דכל דבר שהוא אסור משום ע"ז וג"ע וש"ד אפילו אין בו מיתה אלא לאו בעלמא מחוייב למסור עצמו למיתה ובכל זה הוא עובר בלאו דלא תקרבו לגלות ערוה שדברים אלו מביא לידי גילוי ערוה, ומזה ימלאו רתת ופחד הפושעים בנפשותם ומזנים עם נרות ועריות ונכריות ועוברים ברצון נפשם על עבירה חמורה כזה שהדין דצריך ליהרג ולא לעבור אפילו אם רוצים לאונסו. וגם חייב כרת על איסור זה אפילו אם הזונה היא פנויה (חפץ חיים נדחי ישראל פרק יט אות ב).

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות