שאל את הרב

קשר לא ברור

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 20/01/21 20:26 ז בשבט התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב.

דבר שנורא מעסיק אותי לאחרונה,זה מלווה אותי כבר המון זמן אבל בזמן האחרון החלטתי באמת לנסות להבין מה קורה.

הייתה תקופה שבה הייתי מדריכה בתנועת נוער ואני ומישהו מהצוות שלי היינו בקשר טוב תמיד, עכשיו עברו כבר כמה שנים מאז ואני כרגע בשירות לאומי והוא בישיבה. אף פעם לא הגדרנו את הקשר שלנו, אני תמיד ידעתי שזה לא קשר רגיל אני מניחה שגם הוא מהעובדה שלא אני ולא הוא מדברים עם המין השני (לפחות לא בעומקים ובתדירות של שנינו), גם כשאנו לא מתראים אנחנו מדברים בהודעות המון . ורק בזמן האחרון התחלתי לחשוב על הקשר המוזר שנוצר בנינו, הוא אף פעם לא הציע שנהפוך את זה למשהו מעבר וגם אני לא, אבל למרות זאת אנחנו עדיין ממשיכים לדבר. אני מרגישה שכל העניין הוא לא חד צדדי, אני מרגישה שגם הצד השני רוצה לדבר, להתעניין, ולכן זה גם קורה הרבה, אבל מצד שני ברור לי שכרגע זה לא מתקדם לשום מקום.

אני לא יודעת מה לעשות, מצד אחד אני כן רוצה שיהיה משהו מעבר וגם אם לא אני רוצה להמשיך לדבר איתו, אבל מצד שני גם שום דבר לא קורה וכרגע אנחנו עומדים במצב מוזר מאוד. מה לעשות? להפסיק לשלוח הודעות? להתחמק? להפסיק לענות על הודעות? אין לי את האומץ הדרוש לפתוח את זה בפניו, אבל אני מרגישה שאנחנו בלופ שלא נגמר.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

את מתעוררת בזמן. בגילך, אין מקום לקשר שלא רואה עתיד.

מצד אחד: הלולאה שלא נגמרת מזיקה. בשונה ממה שהיה כשהכרתם, כיום את בשירות לאומי. אפשרות להכיר לצורך נישואים היא על הפרק. הקשר שיש לך אתו מעכב אותך להיפתח להצעות אחרות, לכן זה מזיק.

מצד שני: לא נכון לבטל קשר כזה בלי לבדוק אם יש לו סיכוי. גם יהיה לך קשה לחתוך את הקשר כשאינך בטוחה שזה קשר ללא עתיד.

המסקנה היא שחייבים לבדוק 'לאן דרכנו'? את מבינה זאת, אלא שאת פותרת את עצמך: "אין לי את האומץ הדרוש לפתוח את זה בפניו". אכן צריך גבורה כדי לפתוח את הנושא בנסיבות שאת מתארת. אבל בבחינת האפשרויות, זו הדרך הכי פחות מזיקה.

נשים ידועות בתושייתן. כשאין אומץ צריך יצירתיות. תחשבי על דרך שתאפשר לך לקבל ממנו הבהרה בנושא מבלי שאת ממש פותחת זאת בפניו. הדוגמה הבסיסית שעולה בדעתי - לבקש מחבר\ה משותף לבדוק את העניין (אפשר שהחבר\ה משותף לא יאמר לו שאת בקשת שיתערב...).

אפשר לגלגל את הנושא בהודעות: לכתוב לו שאת מתלבטת אם להכיר בנים...

אני מאמין שתמצאי פתרון יצירתי לדעת מה כוונות הבחור (יכול להיות שהוא באותו מצב כמוך - מעוניין לפתוח את הנושא אבל מתבייש...)

בהצלחה!

בשורות טובות!

כתבות נוספות