שאל את הרב

קניית בגדים בחול המועד

חדשות כיפה הרב יצחק שלו 04/04/18 17:15 יט בניסן התשעח

שאלה

אישתי לאחר לידה ולכן היא זקוקה לבגדים חדשים לימי החול ורק במהלך חול המועד היא אמרה לי את זה. השאלה היא האם עדיף לקנות עכשיו בחול המועד או לחכות עם הקנייה לספירת העומר או שבכלל אין אפשרות לקנות בגדים וחדשים וצריך לחכות לסיום ימי האבלות של ספירת העומר?

תשובה

מועדים לשמחה.

ראשית מזל טוב. יהיו רצון שתשרה הברכה והשמחה בביתכם, ותזכו לגדל את כל ילדיכם לחיי תורה מצוות ומעשים טובים, וימצאו הם ואתם חן ושכל טוב בעיני א-לוהים ואדם.

ניתן לקנות בגדים חדשים לצורך כך, מפני כל דבר שיש בו צורך למועד וכגון שכרגע אין לה בגדים מתאימים מותר. כמו כן אם כרגע יש לכם/לך זמן לקנות ולאחר החג לא תגיעו לזה נחשב הדבר כדבר האבד המותר בחול המועד. לכן ניתן לקנות ביריד גדול שמגיע לעיר, או אם יוצאים לטייל בעיר הגדולה ומגיעים לחנויות בגדים שבדרך כלל לא מגיים אליהן, ניתן לקנות בהן, למרות שהבגדים יישארו שם גם לאחר החג.

בספירת העומד אין איסור לקנות בגד חדש, ורק החמירו בבגדים שאין בהם צורך. אמנם נהגו שלא לברך שהחיינו בזמן זה, למרות שמעיקר הדין מותר, ולכן ניתן לרכוש בגדים חדשים וללבוש אותם בשבת ולברך עליהם שהחיינו בדרך זו, ואם גם זה לא מסתייע ניתן ללבוש אפילו ביום חול, שאיסור הקניה קיים רק בימי בין המצרים, שנזכה שלא ננהג אותם השנה, מפני שיבוא כבר משיח צדקנו במהרה לגואלנו.

לסיכום: אם יש צורך ומזדמנים למקום גדול או שהבגדים בהם בזול ויש לזה צורך למועד, היינו לימי חול המועד וכל שכן אם יש צורך לימי החג, מותר לקנות בגדים אלו.

מותר לקנות בגדים גם בימי ספירת העומר, ונהגו שלא לחדשם אלא בשבת, ואם אין אפשרות ללובשם באחת משבתות ימי העומר ויש צורף לחדש את הבגדים, תנהגו כעיקר הדין שניתן לחדשם אף בימי החול של העומר.

חג שמח

כתבות נוספות